מ.ס "דניאל" צפת מתקרבים לארצית

תומר ביתן ממצטייני המשחק{17} בדרך לעוד שתי נקודות מהקו

מאת: ברוך מזרחי
מ.ס "דניאל" צפת מוליכת ליגה א'צפון גברה בחוץ על מכבי כרמיאל 76-70{39-28} תומר ביתן {17 נ"ק} שבוע הבא נגד מכבי נצרת בחוץ.
הצפתיים ממשיכים לעשות חייל בליגה והפעם נגד מכבי כרמיאל. ארבע מחזורים לסיום העונה, נראה שאין מי שתעצור את צפת מלהעפיל לראשונה בתולדותיה לליגה הארצית. הכחולים של חדד השיגו את ניצחונם ה-16 העונה במשחק שלא היה כל כך קל .
המשחק נפתח מצויין משני צידי המגרש. הצהובים מכרמיאל אותתו כבר מהדקות הראשונות לכחולים של חדד שקל לא הולך להיות. צפת מנגד הפגינה משחק הגנה יוצא מגדר הרגיל ולא אפשרה למארחים לשלוט. כרמיאל עם הביתיות ניסתה לברוח אך דווקא בדקות לסיום הרבע, צפת בניהול משחק טוב של ניס פלחעם תומר ביתן, מעוז כחלון, אלון ענבר ולירן שכטמן הצליחו לשמור על מרחק סביר ולסיים את הרבע הראשון ביתרון 13-12.
את הרבע השני צפת פתחה בסערה ובתוך ארבע דקות ההפרש עלה ל11 26-15. כרמיאל לקחו פסק זמן שמימנו יצאו הצליחו לצמק, אך הכחולים של חדד הראו אופי והפגינו משחק לוחמני במיוחד לכרמיאל לא היו תשובות לא להגנה ולא להתקפה. צפת מבחינתם המשיכו באותו קצב וירדו למחצית ביתרון 39-28.
ברבע השלישי צפת עם שי קדוש, ניס פלח, ליאור סרף, תומר ביתן לירן שכטמן המשיכו באותו קצב. מנגד כרמיאל במספר דקות שנותרו לסיום הרבע הצליחו לצמק במקצת את ההפרש הצפתי אך אם דאגתם אז לא  היה צריך היה שם את ניס פלח שאם שלשה מטורפת השאיר את צפת במרחק סביר 62-53.
הרבע הרביעי היה דרמתי במיוחד,הצהובים מכרמיאל פתחו בסערה והפגינו יכולת טובה בהגנה וקלעו באחוזים טובים מחוץ לקשת.שנותרו חמש דקות לסיום המשחק כרמיאל הביאו למהפך שלקחו לראשונה את ההובלה  במשחק לאחר 35 דקות.בספסל הצפתי נראו המומים אבל לא להרבה זמן חדד לקח פסק זמן על מנת להרגיע ולהביא למהלכים שיביאו את הניצחון הצפתי.הכחולים של חדד עלו ללא לחץ לדקות שנותרו ובמהלך של חסימה לא אחר מאשר ניס פלח עלה וקבע שלשת מומנטום לצפת.כרמיאל ניסו התקפה מהירה אך לא הצליחו למצוא את הרשת .תומר ביתן עם ריבאונד מסר ללירן שכטמן שהעלה את צפת ליתרון 74-70.כרמיאל לא ויתרו ניסו לצמק אך לא מצאו את הסל הכחולים של חדד מנגד מצאו ובסיום דרמתי של משחק מצוין  צפת מנצחת 76-70 .
קלעו לצפת תומר ביתן,לירן שכטמן 17,כ"א,ניס פלח,ואלון ענבר 11 כ"א,מעוז כחלון 8,ליאור סרף 7,ושי קדוש 4.
לצפת נותרו שני משחקי בית ( עמק הירדן והפועל גלבוע) ושני משחקי חוץ ( מכבי נצרת ומכבי טבריה) כשהיא מקדימה את נצרת עלית ומעלות הדולקות אחריה ב-2 נקודות
לצפת נותרו שני משחקי בית ( עמק הירדן והפועל גלבוע) ושני משחקי חוץ ( מכבי נצרת ומכבי טבריה) כשהיא מקדימה את נצרת עלית ומעלות הדולקות אחריה ב-2 נקודות. למשחק בכרמיאל במחזור ה-18 שהוקדם ביומיים בגלל הבחירות הגיעה צפת עם מעט חששות. כרמיאל משוחררת ממאבקי הירידה לאחר שהבטיחה את הישארותה בליגה הוציאה את רוב נקודותיה במשחקי הבית. לפי המחצית הראשונה, הסתבר שחששותיה של צפת היו מוגזמות מעט כשהיא מסיימת את המחצית הראשונה ביתרון של 11 נקודות, 39:28. את הרבע השלישי סיימה צפת ביתרון של 9 נקודות. שחקני כרמיאל חזרו לעצמם בתום הרבע האחרון תודות לאחוזי קליעה מדהימים ועשו מהפך בדקה ה-35, כשעלו ליתרון, 64:65.
צפת הייתה נחושה שלא לספוג הפסד שלישי העונה, נאבקה בשיניים כדי לחזור הביתה עם ניצחון 76:70,שנותן לה אוויר פסגות נוסף לקראת משחקי הפיניש.

Exit mobile version