ניתוחים אורטופדים חדשניים במרכז הרפואי זיו

מסך מחשב הניווט התוך-ניתוחי בניתוח להחלפת מפרק ברך - מאפשר לרופאים דיוק מרבי בהחלפת המפרקניתוחים אורטופדים חדשניים בהתאמה אישית לאנטומיה של המטופל ושימוש במיכון רפואי מהמתקדמים בעולם מעתה במחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו

השבוע התקיימו בהצלחה ניתוחים מתקדמים להחלפת מפרק ברך באמצעות מערכת חדשנית לניווט תוך-ניתוחי

המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו בהנהלתו של ד"ר אלכסנדר לרנר ממשיכה בתנופת ההתחדשות ושיפור השירותים לתושבי הצפון. השבוע התקיימו במרכז הרפואי זיו שבעה (!) ניתוחים מסובכים של החלפת מפרק ברך בעזרת מערכת ניווט תוך ניתוחית ממוחשבת. ד"ר לרנר אומר, כי הניתוחים באמצעות מערכת הניווט התוך ניתוחית, הינם המשך למאמצים לשיפור השירות הרפואי המתקדם לתושבי הצפון והרחבת ספקטרום הטיפולים והניתוחים המבוצעים במחלקה, תוך שימוש במיכון רפואי חדשני מהמתקדמים בעולם.

היוזם של הבאת הציוד ושיטת הניתוח המתקדמת למרכז הרפואי זיו הינו  ד"ר דוד רותם, מנהל היחידה להחלפת מפרקי ירך, אשר הצטרף למחלקה האורטופדית לפני כשנה. ד"ר רותם התמחה בסוג ניתוחים זה במלבורן אוסטרליה במחלקה של פרופ' ניל ברגמן ,מומחה בעל שם עולמי בהחלפת מפרקים.

ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו מציין, כי מערכת הניווט התוך-ניתוחי בתחום ניתוחי החלפת המפרקים נמצאת בשימוש במספר מדינות מערביות ונחשבת לחזית הטכנולוגיה, אולם בארץ נעשה בה שימוש באופן שגרתי רק בבית החולים הדסה בירושלים ועל אף שמספר מרכזים רפואיים נוספים ניסו את השימוש בטכנולוגיה זו, עדיין לא משתמשים בה בשגרה. "מערכת הניווט התוך-ניתוחי מאפשרת לנו דיוק מרבי ותוצאות מצוינות בניתוחי החלפת מפרקים. הכוונה במחלקה הינה להכניס שיטת ניתוח זו לשימוש יום-יומי ולהרחיב את השימוש בה גם למפרקים נוספים ולא רק לברכיים. בעתיד אנו מתכוונים להשתמש בניווט תוך-ניתוחי גם בניתוחי טראומה אורטופדיים, ניתוחים לתיקון עיוותים בגפיים וניתוחי גב" אומר ד"ר לרנר.

ד"ר דוד רותם אומר, כי ניתוחים מונחי ניווט להחלפות מפרקים מאפשרים דיוק מרבי לחיתוך של העצם והשתלת משתלי המפרק במיקום מדוייק על פי האנטומיה האישית של כל מנותח. לדיוק זה ישנה משמעות בתוצאות שלאחר הניתוח הן בהצלחתו והן במניעת הצורך בניתוחים חוזרים. "השיטה החשדנית הממוחשבת והמדוייקת פועלת בתכנית אישית לכל מטופל על פי האנטומיה שלו. כחלק מהתהליך אנו, המנתחים, מזינים למחשב את נקודות האנטומיה ברגלו של המטופל, זאת באמצעות חיישנים, המחזירים אותות המשודרים דרך זרוע המקרינה קרינת אינפרא אדום ומחוברת למחשב הניווט. גם על כלי העבודה שלנו ממוקמים חיישנים ממוחשבים חדשניים ,מחזירי קרינת אינפרא אדום, כך ניתן להגיע לדיוק מקסימלי ביותר בתהליך הניתוחי של החלפת המפרק, אשר מביא לדיוק מרבי תוך מטרה לשפר את התוצאות בטווח הקרוב והרחוק" אומר ד"ר רותם.

את הניתוחים המתקדמים ביצעו ד"ר דוד רותם וד"ר חוסיין שחאדה, רופאים בכירים במחלקה האורטופדית במרכז רפואי זיו, שעברו השתלמות בשימוש במכשור החדשני במרכזי רפואה בחו"ל.

Exit mobile version