ניתוח אורטופדי? רק בצפת

משמאל - דר אלכסנדר לרנר מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו, דימיטרי מקיי ממוסקבה שעשה את כל הדרך מאילת לצפת, והפיזיוטרפיסט אבדאח זידאןכך הודיע לצוות הרפואי תייר אשר שבר את רגלו במשחק טניס במהלך חופשה באילת. התייר עשה את כל הדרך הארוכה מאילת לצפת באמבולנס ולא הסכים שאיש ינתח אותו מלבד ד"ר אלכסנדר לרנר מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו

דימטרי מקיי, משפטן בן 36 ממוסקבה שברוסיה, הגיע לאילת לנופש ובמהלך משחק טניס מעד ושבר את מפרק הירך ברגלו.

להפתעת הצוות הרפואי שהעניק למקיי טיפול ראשוני, לא הסכים הצעיר לעבור ניתוח לו נזקק והתעקש, כי יעבירו אותו מיידית לטיפולו של ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו בצפת. למרות העלות הגבוהה שכר מקיי אמבולנס פרטי, שהסיע אותו כל הדרך מאילת ועד לצפת, שם קיבל את פניו ד"ר לרנר וניתח אותו. יומיים לאחר הניתוח כבר חזר הצעיר לצעוד על רגליו ושוחרר מבית החולים.

אין זו הפעם הראשונה בה מגיע מטופל ממקום מרוחק לטיפול במחלקה האורטופדית במרכז רפואי זיו, למחלקה מגיעים מטופלים מכל העולם. רק לאחרונה טופל נער ממקדוניה שהגיע לארץ בסיוע משרד החוץ, לטיפול מסובך ברגלו לאחר שארבע שנים היה מוגבל לכיסא גלגלים. ד"ר לרנר הצליח לנתחו ולהעמידו על רגליו וכיום הוא מתפקד כרגיל.

ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו אומר, "למחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו בצפת מגיעים מטופלים מכל רחבי הארץ וגם מחוץ לארץ, לא רק מאזור הצפון, זאת בזכות איכות השירות, מגוון שירותים חדשים ומתקדמים ורופאים מומחים מהשורה הראשונה. בדרך כלל המטופלים שמגיעים מרחוק באים במיוחד למרכז הרפואי זיו על מנת לקבל טיפולים מסובכים ומתקדמים, לעיתים אחרי ששנים עברו טיפולים אורטופדים אשר לא שיפרו את מצבם. התייר החביב שהגיע מאילת עם שבר במפרק הירך, נזקק לניתוח יחסית לא מסובך. לאחר שיחה עימו, בה ניסיתי להבין מדוע התעקש שרק אני אנתח אותו, הבנתי כי בעבר טיפלתי באביו בחו"ל. הטיפול המסובך באביו היה מוצלח ביותר ומשום כך הוא סומך עלי גם בטיפול בו, ואני שמח שכך ומאחל לו רק בריאות".

ד"ר לרנר הינו אורטופד בעל שם עולמי בטיפול בפגיעות גפיים קשות, אשר צבר ניסיון בטיפול בפציעות מלחמה קשות במחלקה האורטופדית ברמב"ם. והינו מומחה ומרצה מבוקש ביותר בבתי חולים ובכנסים רפואיים בכל רחבי העולם. ד"ר לרנר הוציא מספר ספרים מקצועיים על טיפול בפגיעות גפיים קשות, הנחשבים לספרי חובה בקהילת האורטופדים בעולם. ספרו האחרון-  "Armed Conflict Injuries to the Extremities", אותו כתב וערך עם פרופ' מיכאל סודרי מרמב"ם ובשיתוף עם רופאים מצבא ארצות-הברית, טורקיה ורומניה, מאגד שיטות ומחקרים חשובים בתחום הפגיעות הקשות בגפיים וזכה לכינוי "התנ"ך של האורטופדיה המודרנית". לאחרונה זכה הספר לסקירה נרחבת ושבחים רבים במגזין הרפואי האמריקני JAMA (The Journal of the American Medical Association), הנחשב למוביל בעולם ומפרסם מידי חודש סקירה של ספרי הרפואה הטובים ביותר בעולם.

 

 

Exit mobile version