ניתוח שחזור שד באמצעות רקמה ביולוגית

ניתוח שחזור שד באמצעות רקמה ביולוגית. משמאל - דר קסיס שוכרי כירורג בכיר מומחה בכירורגיה פלסטית, דר עמרם הדרי סגן מנהל המחלקה הכירורגית, דר אנדריי פודרנקו ואח חדר הניתוח ליאור כהןהצלחה לניתוח לשחזור שד באמצעות רקמה ביולוגית שבוצע לראשונה במרכז הרפואי זיו בצפת, בחולה בסרטן השד,  לאחר כריתת השד. הניתוח עבר בהצלחה רבה והמטופלת שוחררה לביתה במצב טוב בתחילת השבוע.

בעבר נזקקו תושבות האזור אשר נזקקו לניתוח שחזור של השד לנסוע לקבלת הטיפול במרכזי רפואה רחוקים, כעת ניתן לבצע ניתוח כריתה ושחזור שד במרכז הרפואי זיו.

במקרים מסוימים של חולות סרטן אשר עברו כריתת שד, לא ניתן לכסות את שתל הסיליקון המשמש לשחזור השד ברקמת שריר, עקב כך נעשה שימוש ברקמה ביולוגית. הרקמה הביולוגית מעניקה למטופלת תוצאה טבעית יותר, חוסכת את השימוש בשתלים גדולים ומאפשרת ביצוע שחזור של השד בשלב אחד, במקום בשניים כפי שנהוג.

ד"ר קסיס שוקרי, כירורג בכיר לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי זיו אשר ביצע את הניתוח אומר, כי השימוש ברקמה הביולוגית מקנה לשד מראה טבעי יותר ומקל על ההתמודדות של נשים שחוו כריתת שד עקב מחלת הסרטן. "ההתמודדות עם כריתה של שד היא אינה פשוטה כלל. השימוש ברקמה הביולוגית לצורך שחזור השד מעניק תוצאות מצוינות ומאפשר יצירה של שד בגודל ומראה טבעיים, אשר מקלים את קשיי ההתמודדות עם אובדן השד שנכרת. השירות החדש מאפשר לנשות הצפון החולות בסרטן השד לעבור את הפרוצדורה של הכריתה והשחזור קרוב לביתן וללא צורך בנסיעה של מספר שעות לבית חולים אחר" אומר ד"ר קסיס.

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. כ- 4,000 נשים, מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד בישראל. אחת מכל שמונה נשים בישראל, עלולה לחלות בסרטן השד וככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי

לכ- 90%. שיעורי התמותה מסרטן השד הם הגבוהים ביותר בעולם מבין סוגי הסרטן בנשים (17%). בשנת 2009 נפטרו בישראל מסרטן השד 949 נשים. עם זאת, על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חלה בעשור האחרון ירידה משמעותית בשיעורי התמותה מהמחלה של כ- 30%. מספר הנשים אשר מחלימות מסרטן השד עולה בהתמדה בזכות הגילוי המוקדם ובזכות שיפור דרכי הטיפול והגברת המודעות למחלה.

שכיחות מחלת סרטן השד באזור הגליל הינה מבין הגבוהות בישראל, זאת על פי רישומי הסרטן הלאומי והמרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות. על פי הנתונים האחרונים באזור נפת צפת, בגליל העליון לוקות כ- 80-90 נשים חדשות מידי שנה בסרטן השד ומצטרפות לקבוצה של מעל חמש מאות נשים הנמצאות במעקב המכון האונקולוגי במרכז הרפואי זיו צפת.

Exit mobile version