נפתחה אליפות ישראל בשחמט הראשונה בצפת

ליאל בת ה10, דויד בן 50

חגיגה בשחור לבן: מחר תיפתח אליפות ישראל הפתוחה בשחמט שתתארח לראשונה בצפת בהובלת מפעל הפייס, עיריית צפת והאיגוד הישראלי לשחמט. למרות מיקום האליפות בפריפריה הצפונית נרשמה השנה הענות שיא של אמני שחמט ולמעלה מ 100 משתתפים ייקחו חלק בתשעה ימים של חגיגת שחמט ישראלי בצפת בהשתתפות אמנים ורבי אמנים בינלאומיים שיתחרו על תואר אלוף ישראל במשחק המלכים הפופולארי בחגיגה המשלבת בין תרבות, חינוך וספורט. במסגרת אליפות ישראל בשחמט יחולקו פרסים בשווי 80,000 ₪ למנצחים!

האירועים לאלופים, לנבחרות ולקהל הרחב יתקיימו בחסות מפעל הפיס, בתמיכת ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ומחזיקת תיק הספורט בצפת ויקי אלקבץ ובהובלת האיגוד הישראלי לשחמט.

בטקס פתיחה השתתפו ארז גרניט מנהל אגף מלגות ומענקים במפעל הפיס, גיל בורחובסקי מנכ"ל איגוד השחמט, יו"ר איגוד השחמט  צביקה ברקאי, ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ומנהלת אגף הספורט בעיריית צפת ויקי אלקבץ .

ויקי אלקבץ מנהלת מחלקת הספורט אמרה: " אני מאוד מתרגשת, תשעה הימים האלה כמו תשעה חודשי לידה, קידום השחמט בעירנו הוא בעל חשיבות רבה , אנו נקדם את החוג בשחמט כמו שאר החוגים כדורגל, טניס ועוד ונתמוך בקבוצות הליגה שיש לנו היום, הם יקבלו את המעטפת , אני סמוכה ובטוחה שצפת תתאהב בספורט ומי יתן ורב אומן הבא יהיה מצפת"

יו"ר איגוד השחמט צביקה ברקא הוסיףי: " מפעל הפיס המלך של כל העניין, תמיד עוזר ותומך ושם את התקציבים הראויים. שוקי תחילה לא הבין מה אני מבלבל לו במוח ומרגע שהוא נכנס לזה כמו בולדוזר , כל הדלתות פה אוטומטיות נפתחו. ראיתי בבית ספר בעיר עשרות ילדים משחקים שחמט והייתי בהלם איך כל כך הרבה ילדים מכירים את המשחק, רוצים להנחיל את הערכים של השחמט כמחויבות חברתית פה וזה מאוד מבורך".

ארז גרניט מנהל אגף מלגות ומענקים במפעל הפיס : " תמיד יש דיונים איפה נעשה את האליפות אבל הפעם תוך שניה שאמרו צפת אמרתי כן וזו הוכחה למה ישר אמרתי כן, אני נוטה לדחוף את השחמט , שחמט בשבילי לא משחק אלה חינוך, זה מצריך סובלנות, ילד בן 7 יכול לשחק מול ב 70, ילדה מעוספיה יכולה לשחק מול רב ב ן 55 מצפת, זה לא משנה דבר, אישה, ערבי, יהודי, מוסלמי בשחמט כולם שווים אחד לאחד וזה משהו מדהים ועושה אצלי את השחמט  לכלי חינוכי מושלם לשבור חומות, אני מודה לכולם להביא את הכלי הזה לעיר צפת שיקבלה אותו בחום".

Exit mobile version