סטודנטים מהמכללה האקדמית צפת סייעו לקשישים

בעיצומה של סופת השלגים ואחריה, יצאו סטודנטים מהמכללה האקדמית צפת כדי לסייע לקשישים ומשפחות שנותקו ורותקו לביתם. במהלך המפגשים עם תושבי העיר נרקמו קשרים אישיים חמים בינם לבין הסטודנטים והסטודנטיות.

הסטודנטים שנקלעו לעיר במהלך הסופה עקב השלג הרב שנערם בדרכים ומפגעים שנגרמו במוסד האקדמי ולא אפשרו את הלימודים, פנו לחמ"ל המתנדבים העירוני והציעו עצמם לסייע לתושבים. התנדבותם התקבלה במאור פנים ע"י עו"ד אייל שלי יו"ר החברה למתנ"סים בצפת ואביעד שאול, מנהל החמ"ל שריכזו עבורם ועבור מתנדבים נוספים את פניות התושבים ויצאו לבצע את משימות ברחבי העיר הנצורה משלג.

הסטודנטים בראשותו של אסף כהן, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, התחלקו לחוליות ופקדו בתי קשישים, משפחות נזקקות ותושבים מבוגרים משכונות מרוחקות שהקשר עם נותק וציידו אותם בתנורים, שמיכות חמות, אוכל חם והרבה תשומת לב. כמו כן, ביצעו קניית מזון ותרופות לקשישים שרותקו לביתם. הסטודנטים אחרים גויסו לסייע לעובדי העירייה לפנות מפגעים ולפלס דרכים במוסדות החינוך,  כדי לאפשר את תחילתם של הלימודים.

אביבה ואליוט מינוף בני 80 מנווה אורנים בצפת "נותקנו למספר ימים מחשמל ומים. ננעלנו בבית כתוצאה מחומת שלג שחסמה את דלת הכניסה. קפאנו מקור כי לא היה לנו מה לאכול ומשקה חם לשתות. 4 סטודנטים נחמדים והשכנים שלנו הגיעו כמו מלאכים משמיים ופשוט הצילו אותנו. הביאו אוכל חם, שתייה, קנו לנו מצרכים כי נותרנו ללא מזון. החיוך של הסטודנטים חימם לנו את הלב.  הצעירים האלה  נטעו בנו תקווה שרוח ההתנדבות לא נעלמה מהעם הזה".

אסף כהן  סטודנט למיסטיקה ורוחניות "רוח ההתנדבות והנתינה היא זו שהתגברה על הקשיים בהם ניצבנו מול השלג הכבד והקור, כדי לתת מענה ראשוני לאלה שנותקו בסופה. החיוכים, מאור הפנים והשמחה בה התקבלנו ע"י התושבים הם התודה הטובה ביותר".

שחר לאופמן, סטודנטית לפיזיותרפיה במכללה "מאז התחלתי ללמוד התחברתי מאוד לצפת. האפשרות שלי לתרום במהלך הסופה הקשה חיברה אותי יותר לעיר ולתושביה. לא כל יום מתאפשר לי לתת מעצמי לאחרים כל כך הרבה, והנתינה הייתה שווה את כל המאמץ". 

יצוין,  כי הסטודנטים במכללה האקדמית צפת פועלים במשך כל השנה במסגרות התנדבותיות שונות בעיר. הם חונכים תלמידים בבתי הספר, מקיימים פעילויות חברתיות במועדוניות משפחתיות, במועדוני קשישים, מרכזי קליטה ועוד.

 

Exit mobile version