סיפור היעלמותו של נער שאותר בזכות כוכב חרדי

ביום רביעי לפני כמעט שבועיים, בשעה שמונה בבוקר, יצא תלמיד בן 13 מכותלי פנימיית חב"ד בגבעת אולגה, ללא רשות ההנהלה. הכל התנהל לכאורה כשורה בפנימייה, עד שבשעה חמש אחר הצהריים שמו לב חבריו של הנער כי הוא נעדר.

בעקבות אזרח מודאג מיסוד המעלה שהתקשר לדווח על נער שמשוטט לבדו, התברר שהתלמיד החליט לערוך מסע קולנועי משל עצמו: חיפוש אחר גיבור סרטים חרדים בשם חגי לובר. לובר, שהבין שהילד רודף אחריו בכל אתרי הסרטים שהשתתף בהם, היה בדיעבד מי שלמעשה עזר למצוא את הילד.

במשטרה ובמוסד התורני החליטו להפיץ בקרב אנשי חב"ד מיילים והודעות על היעדרותו של הנער ואחד מאותם מיילים הגיע לתושב יסוד המעלה, אשר יצר קשר עם כוחות המשטרה ודיווח כי ראה ככל הנראה ראה את הנער ביישוב. אותו אזרח סיפר למשטרה, כי פגש בנער וזה סיפר לו כי הוא רוצה לפגוש מישהו והוא בדרך לצפת. על פי אותו אזרח, למרות שנתן לנער עשרים שקלים לנסיעות, המפגש המוזר עורר את חשדו והוא יצר קשר עם הרשויות. הדיווח הראשוני שמסר סייע למשטרה לכוון את החיפושים לאזור צפת.

השיחה עם לובר קידמה את המשטרה צעד נוסף אל עבר מציאת הילד. לובר מסר להם שמות של אתרי סרטים נוספים בהם השתתף באזור צפת וניחש כי ייתכן והנער ימשיך בדרכו למקומות אלו בכדי לנסות לפגוש את השחקן ולממש את חלומו.

לאחר השיחות עם התושב ביסוד המעלה ועם לובר, כוחות משטרה הופנו לחיפושים באזור צפת. "ביקשנו מהנהלת מלון רימונים בצפת, שגם שם צולם סרט בהשתתפותו של חגי לובר, לפקוח עין ולשים לב אם נער העונה לתיאור ששלחנו להם מופיע אצלהם במלון", מספר בירנבוים. למרות התקוות כי שם הוא יימצא, גם לשם לא הגיע הנער.

בסביבות השעה אחת עשרה בלילה, הגיעו אנשי המשטרה לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. בסריקה מדוקדקת של כל המתחם, כולל המערות והחללים הפנימיים, נמצא הנער בריא ושלם באחד החדרים הפנימיים של האתר. "ביקשתי מחוקר הנוער ששוחח איתי, שיעדכן אותי אם מצאו את הנער, כיוון שהתחלתי לדאוג לשלומו", מספר לובר. "התקשרתי באותו היום פעמיים למשטרה ונמסר לי שהוא טרם נמצא. למחרת בבוקר הודיע לי חוקר הנוער שבשעה טובה הילד נמצא בריא ושלם".

הנער הועבר לקרוב משפחה המתגורר בצפת, ובמקביל נמסר להוריו ולהנהלת המוסד כי הוא נמצא בריא ושלם. לובר השאיר את פרטיו לשוטרים וביקש שיעבירו אותם לנער אם ירצה לפגוש אותו. "אני לא חושב שזאת כזאת אטרקציה לראות אותי", אומר לובר בחיוך. "אבל אם מישהו חושב שכן, אשמח לפגוש אותו. בנוסף, אני לא חותם לילדים ומסביר להם שכל הכיף הוא הסרט ולא השחקן לכן אין עניין להעריץ מישהו על זה ששיחק, יפה ככל שיהיה". עד עכשיו טרם נוצר קשר בין הנער לבין השחקן.

 קישור לכתבה המלאה

 

Exit mobile version