סכנת חיים בצומת המרכזית של צפת

בשבועת האחרונים החלו בעיריית צפת בפעילות מוגברת של עבודות עפר לשם הרחבת הצומת וצמצום העומס ופקקי התנועה, עם תכנון מתאים ובזמנים נוחים (לילות) יכלה העבודה להסתיים בתוך כחודש, אך במציאות מזה חודשים ארוכים הצומת נמצאת במצב של עבודות שטח ומסכנת את העוברים ושבים בצומת ובסמוך לה.

העבודות בצומת החלו בהרחבת הצומת לכיוון התחנה המרכזית אך העבודות הופסקו למשך זמן ממושך והתחדשה רק בשבועות האחרונים.

הולכי הרגל החוצים את הצומת הנם בעיקר תלמידי בתי הספר הסמוכים הנאלצים לסכן את חייהם בכל יום כשהם חייבים לחצות את הצומת בכדי להגיע אל תחנות האוטובוס המצויות מעבר לצומת. כל מעברי החצייה נמחקו ומזמן, המדרכות הוסרו וחוצים את הצומת על פי ניחוש בלבד.

לאחרונה אף נחסם אחד הנתיבים לצומת מכיוון בכניסה לעיר, דבר הגורם לפקקי ענק בכל יום.

 

לכתבנו נודע כי במהלך חפירות שנעשו בצומת בתחילת השבוע נפגעו כבלי תקשורת ושעות רבות נשארו תושבי צפת ללא כבלים אינטרנט וטלפון.

כמה זמן לוקח לתקן מכשול במדרכה מרכזית בצפת? שואל איש יחסי הציבור חיים אזולאי

וסיפר לנו: "לפני שבועיים, ביום רביעי 9.6 נסעתי בצפת ומול עיניי, במדרכה ברחוב מרכזי בעיר – במעלה בית הספר התיכון, אולם הספורט העירוני והשוק העירוני – נפלה אישה מבוגרת והתגלגלה לתוך הכביש. שני עובדי עירייה מסורים ויקרים שהיו במקום – ביילי וגלעד – רצו לאישה, הרימו אותה מהכביש וסייעו לה לצד עוברי אורח נוספים.

המדרכה נפתחה לעבודות, נשארה במצב משובש ועוברים בה רבים מתושבי צפת. דיווחתי אישית לגורם בכיר בעירייה בתמונות וסרטונים על המחדלים במדרכה בבקשה לטיפול. להפתעתי ולאכזבתי, שבתי היום לאחר כשבועיים למקום וראיתי ששום דבר לא השתנה, שום דבר לא תוקן. מצורפות תמונות מהיום [22.6] של המדרכה המרכזית.

ואני שואל – כמה זמן לוקח לתקן מכשול? קברניטי עירנו היקרה: אנא – 'לפני עיוור לא תיתן מכשול'.
בתקווה לתיקון מהיר חותם אזולאי.

תמונות: סטודיו A אנשי תקשורת
תמונות: סטודיו A אנשי תקשורת
Exit mobile version