סרטון: קדושת העיר צפת כיום לעומת ירושלים

הידעתם על הקשר המסתורי בין ירושלים לצפת?

"כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ". -תהלים קלב יג

על כך כותב לנו רב העיר צפת הרב שמואל אליהו כך:
אחד מגורי האר"י היה ר' אברהם אזולאי – הוא היה זה שתיקשר עם רבו רבי חיים ויטאל לאחר שנפטר וקיבל את אישורו לחפור את קברו ולהוציא משם את כתבי האר"י שנקברו יחד עמו וכך שרדו הכתבים ותוכנם והגיעו אלינו.
בספרו "חסד לאברהם" הוא כותב על קשר רוחני, מסתורי ומיוחד בין ירושלים לצפת. ישנו פסוק בתהלים אותו אנו אומרים בתפילה כל בוקר : "כי בחר ה' בציון אוה למושב לו" אם תשנו את הסדר – את הצירוף של אותיות המילה "בחר" למילה "חרב" תקבלו את המשפט "כי חרב ה' בציון" – שזה מה שקרה לנו במשך כל שנות גלותנו ה' החריב את ציון והשכינה גלתה ועזבה את ביתה המכונה "הר הבית" או "בית המקדש" ועברה דירה.
אך לאן היא עברה? היכן הוא ביתה של השכינה עד שתשוב לביתה המקורי הוא הר הבית? מספר לנו ר' אברהם על שיטת הצפנה אלוהית בשפה העברית המכונה אתב"ש העובדת כך חוצים את אותיות האלף בית לשניים ומחליפים את האות הראשונה באות האחרונה וכן הלאה דהיינו מחליפים את האות א' באות ת' ואת האות ב' באות ש' וכו'. ואם תחליף את האותיות של המילה "אוה" באתב"ש תמצא את המילה "צפת". וכך תקבל את הפסוק "כי חרב ה' בציון צפת למושב לו". השכינה יושבת בזמן הגלות בצפת וממתינה שבניה יבנו לה מחדש את ביתה – בית הבחירה.
ואולי זוהי הסיבה שגדולי המקובלים שבכל הזמנים בחרו את צפת למקום מושבם – כי יש בה משהו מיוחד שאין באף מקום אחר….

 

Exit mobile version