עולה להתקפה- אלבז מבהיר: מים זה מוצר בסיסי, ירידה דרמטית במחיר או פרישה מתאגיד המים!

סוגיית תאגידי המים עולה לא פעם באור שלילי, נוכח תעריפי מים גבוהים ופעילות תשתיתית שלעיתים לא מספקת את צרכי התושבים. כעת עושה רושם ששלום אלבז שאומנם עדיין לא הצהיר על התמודדותו, מתכוון לשים את הנושא בסדר היום של מערכת הבחירות הקרובה בצפת: "מים זה מוצר צריכה בסיסי שצריך להיות במחיר שפוי" מבהיר אלבז.

לדבריו, תעריפי המים מוגזמים מאוד: "תושב צפת לא צריך לשלם עד 300 אחוז יותר מתושב ראש פינה או מהמצב שהיה טרם הקמת התאגידים. צר לי שיש מי שהצהיר שילחם בתאגידים אבל לאחר שנבחר הפך להיות יו"ר תאגיד המים. פני אינם למלחמה, ניתן להמשיך עם התאגידים- אם יורידו את תעריפי המים באופן משמעותי ומיידי. במידה ולא- על עיריית צפת לפרוש מהתאגיד ולהתנהל באופן עצמאי, יש רשויות שעשו את זה, זה אפשרי" טוען אלבז בביקורת המופנית כלפי ראש עיריית צפת שוקי אוחנה שמחה כנגד תאגידי המים וכיום משמש כיו"ר התאגיד. לדבריו של אלבז גם השירות לתושב נפגע באופן ניכר מאז הוקם התאגיד על אחת כמה וכמה כשכיום אין מנהל אזור, "גם גובים סכומים מופקעים וגם לא נותנים מענה ראוי לתושב- הגיע הזמן לשנות את המציאות הזו" הבהיר.

לטענתו, מים הינו מוצר צריכה בסיסי, "כמו שמפקחים על מחיר הלחם, החלב ומוצרי היסוד- צריך להגביל את תעריפי המים. אין סיבה שהתאגידים ירכשו מים ממקורות בזול וימכרו אותם לצרכן ב 200 אחוז יקר יותר ואפילו 300 אחוז יקר יותר בצריכה חריגה. לישראל אין בעיה של מים עם מפעלי ההתפלה והטכנולוגיות שפותחו, זה הזמן להקל על האזרחים, אנחנו חייבים לעצור את עושק התושבים בצפת הן בארנונה והן בתעריפי המים" אמר שלום אלבז.

Exit mobile version