עיטור האור מגיע לצפת

הקרן לרווחת ניצולי השואה העניקה השבוע את "עיטור האור" ל-10 מתנדבים המסייעים לניצולי שואה ושהצטיינו בתרומתם לחברה ביניהם מטילדה שבתאי תושבת צפת
חמישה מבוגרים לא דקיקים הצטופפנו לנו במונית קומפקטית ששלח לנו אגף שירותים חברתיים של עיריית צפת.

נרגשים מהמעמד פתחנו בשיחה קולנית ללא הפסקות למעט הפעמים ש"יצו" הנהג הסה אותנו בניסיונותיו להקשיב ל waze-המנחה אותו לאן להגיע. מרב חששותינו להיקלע לפקקים הגענו יחד עם הצוות המארגן ועוד רגע קט ראינו צעירונת המהססת אם לבקש מאתנו עזרה בהנחת התקרובת המפתה על גבי השולחנות. לא ברור אם היסוסיה נבעו מגילנו המופלג או מבגדינו החגיגיים. עד מהרה התקבצו למקום ההתכנסות אנשים רבים. לאחר כשעה קלה נתבקשנו להיכנס לאולם מלווי השיירות בבית הפלמ"ח שבתל אביב. התרשמנו מאד ממראה האולם המעוצב בצורות אבסטרקטיות ובצבעים המזכירים את שיירות המשוריינים אשר נסעו להביא ציוד ותגבורת לישובים מרוחקים ומבודדים. ביני לביני הרהרתי עד כמה קלעו מארגני הטקס במקום שבחרו. הרי בני הפלמ"ח עשו הכל למען מדינה ואילו המסר בטקס זהה.
הטקס התקיים במעמד שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ מאיר כהן ואישים נוספים מהשורה הראשונה. על הבמה התנוססה לה כרזה ענקית:"עיטור האור" כאשר מעליו הלוגו של "הקרן לרווחה לנפגעי השואה" ולידו מתנוסס בגאון דגל ישראל. השולחן שעל הבמה היה ערוך חגיגית ועליו התנוססו עשרה מגני פרס עיטור האור. החזן הראשי של צה"ל הנעים לנו את הערב בפיוטים ומזמורים בקולו הערב.
 הקרן לרווחה לנפגעי השואה,אשר הפיקה את הערב, היא עמותה שנוסדה בשנת 1991 ע"י ניצולי שואה ועבור ניצולי שואה. מדי שנה ,בנוסף לפעולותיה הענפות, היא מעניקה את עיטור האור לאנשים התורמים ומצטיינים בעשייתם למען המדינה,היוזמים ומקדמים עשייה עבור ניצולי שואה באופן ייחודי. מטילדה שבתאי עומדת בקריטריונים אלו. בעקבות המלצתו של מנהלה עו"ס מר בני אלגד היא קבלה את עיטור האור ב26.05.2013 – .
מטילדה החלה את פעולותיה ההתנדבותיות בהנחייתו של עו"ס מנהל השירותים הקהילתיים לזקן מר בני אלגד לפני כשש שנים.  מטילדה, כבת לאב ניצול שואה מסלוניקי שביוון בה איבד את כל משפחתו השתתפה באופן פעיל בהצגת תיאטרון "עדות" בה הופיעו ניצולי שואה יחד עם בני נוער. מטילדה היא הרוח החיה והחוט המקשר בין שני הדורות. מטילדה היא המנחה המקצועית של עמותת "עמדא" בקבוצות תמיכה לבני משפחות של חולי אלצהיימר בעמותת נאמנות לקשיש. בנוסף מתנדבת היא בעקביות ובמסירות רבה לסייע לניצולי שואה בצרכיהם המגוונים: לממש את זכויותיהם, להנגיש את השירותים הקהילתיים הקיימים בקהילה לטובת הניצולים,ועוד. היא תעדה ניצולים וסייעה בהוצאה לאור של כעשרים וחמישה ספרים. ברגישותה לזולת הצליחה לשפר את הדימוי העצמי של הניצולים, גרמה להעצמה הנפשית שלהם,הפיגה את בדידותם והעניקה משמעות ועניין חדשים לחייהם. אכן גאווה צפתית. מסתבר שיש בפריפריה אנשים מוכשרים וערכיים אשר מוכנים לתרום מזמנם וממרצם לזולת. הם קיבלו כבר את ההכרה בכך מאחרים. עכשיו נשאר רק לנו הצפתיים להכיר ולהוקיר. מודל לחיקוי כבר יש לנו. מי ייתן וירבו כמותך מטילדה!!.

Exit mobile version