עיריית צפת הרסה גן לילדים על הרצף האוטיסטי

שבוע וחצי לפתיחת שנת הלימודים, עיריית צפת הרסה הלילה גן לילדים עם אוטיזם כדי להקים במקומו בית כנסת – כך מדווח הכתב עידן אבני באתר “ישראל היום”.

בשבוע שעבר, אחרי שבילו בגן בקייטנת הקיץ ,יצאו הילדים, כולם על הרצף בתפקוד גבוה, לחופשה, מתוך ידיעה שבתחילת ספטמבר הם חוזרים למקום ופותחים את שנת הלימודים הבאה. הם והוריהם לא שיערו שבן לילה הגן שלהם ייהרס.

לדברי ההורים, הדבר נודע להם לאחר שאחת האימהות ראתה במקרה את דחפורי העירייה עובדים בלילה והורסים את המקום. לטענתם, איש לא הודיע להם מראש על הכוונה לעשות זאת, וגרוע מכך, לילדיהם אין שום פתרון אחר לשנה שנפתחת עוד 10 ימים.

“נאמר לנו שהקמת המבנה החדש שאמור לקלוט את הילדים שלנו מיועדת להסתיים רק בעוד מספר חודשים”, אמר אחד ההורים המודאגים ל”ישראל היום”. “ומה נעשה עד אז? מה הילדים יעשו? איך עושים דבר כזה באישון לילה בלי לעדכן אותנו ובלי לתת פתרונות?”

לטענת אותו הורה, הגן פרוץ עכשיו והמסמכים הרפואיים ותוכניות הטיפול של הילדים חשופים לעיני כל. “כשאנחנו שואלים את העירייה מה נעשה, הם אומרים לנו שיש גן חדש”, הוא ממשיך. “אבל איפה? לא אומרים. מדובר בילדים שכל שינוי מרעיד להם את העולם. הם צריכים הכנה”.

גם אנשי מחלקת החינוך בעיריית צפת שנמצאים בחופשה והגננת של הגן לא עודכנו בתוכניות להרוס את מבנה הגן כבר בימים המעטים שנותרו לתחילת השנה. בעירייה הבטיחו להורים חלופות זמניות לילדים, אבל זה לא מספק אותם.

לדבריהם, הם ידעו על כוונה עתידית לבנות בית כנסת במקום הגן לאחר שהעירייה הבטיחה את המקום למגזר החרדי. אלא שלילדים בגילאי 3-6 לא נמצא עדיין פתרון, והם לא העלו על דעתם שההריסה תוקדם לעכשיו.

מעיריית צפת נמסר בתגובה: “כחלק מתוכנית שיפוצים הנעשית בגן, הוסר חדר חיצוני מבנייה קלה בו הייתה גם דלת חיבור לגן הילדים. על כן נוצר פתח שנחסם באופן זמני וכעת יבוצע איטום מוחלט. במסגרת אותו שיפוץ מתחם הוחלט מטעמי בטיחות לא לאפשר לילדים לשהות במקום, ועל כן גויס תקציב בסך חצי מיליון שקלים לטובת המעבר למבנה אחר, ובימים אלו פועלים במקום על מנת להסדירו בהתאם לנדרש”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “המשרד מימן בניית גן חדש לחינוך המיוחד במתחם בית ספר אגמים בצפת. עבודות הבנייה צפויות להסתיים בשבוע הבא. הילדים ימשיכו ללמוד בגן הישן עד כניסתם לגן החדש”.

Exit mobile version