עיריית צפת מציגה: דיבורים ללא מעשים

עיריית צפת שלא נוקפת אצבע לסייע ולו במאום לעסקים ולגלריות האומנים בעיר העתיקה של צפת, מה שכינה שוקי אוחנה רק לפני כמה חודשים כ"יהלום של העיר".
כל המיצגים שהוצגו לאחרונה בעיר אם זה בכיכרות ואם בצילומים באולפנים משוכללים ובפוסטים בפייסבוק, רחוקים מלהיות קשורים לפרנסת התושבים ולאומנים המוכשרים מהעיר העתיקה.
ראש עיר שרוצה לעזור לבעלי משפחות שמעל חצי שנה לא הכניסו לחשבון הבנק שלהם אפילו שקל שחוק, פותח את קשר העניבה, מחליף למדי ב' ויורד לשטח, ולא נשאר בלשכתו לקוקטיילם ודיבורי סרק באולפנים.


המון תכניות עוברות ומאושרות בעיריית צפת, למשל המיצגים בכיכרות, אך הם מבוצעים על ידי תושבי חוץ במקום לתת לאומני צפת להיות המתכננים והמבצעים. אכן, עיריית צפת מצטרפת לחגיגה ותוקעת את המסמר האחרון בארון הקבורה של האומנים מהעיר העתיקה.
לכתב צפת.נט נמסר כי בפגישה שערכו אנשי וועד העסקים בעיר העתיקה עם ראש העיר, לאחר שאלו גיסו לעזרתם שני מדריכי טיולים מנוסים וותיקים בתחומם, שאחד מהם הוא אף יו"ר מדריכי הטיולים בארץ, הוצעו הצעות שונות שיסייעו לעידוד התיירות והעסקים אך הללו יצאו מהפגישה בבושת פנים לאחר שראש העיר מר שוקי אוחנה ביטל את דבריהם כלאחר יד, ולא שמע כלל לעצותיהם של מדריכי הטיולים או וועד העסקים בעיר העתיקה של צפת.
אז למה מצפים אנשי העסקים בצפת העתיקה?
להלן לקט הצעות שקיבלנו
1.עדיפות לאומנים המתגוררים בצפת במיצגים בכיכרות.
2. להשקיע פחות ביחצנות של עצמו (לכל התושבים בצפת כבר נמאס מזמן מההודעות האינפנטיליות שהוא מעביר באסאמאס לגבי הקורונה. גם מהעיתון האינטרנטי שלו כבר נימאס מזמן (הוא חייב להופיע בכל עמוד, כמו להבדיל סטאלין בשעתו).
3. ליזום פעולות תרבות בזום, עם עדיפות לנגנים, זמרים ואומנים מצפת. מדוע לא ערך כליזמר עם קהל מוגבל והעברה באמצעי המדיה לכלל תושבי ישראל ?
כמה תגובות של בעלי חנויות וגלריות בעתיקה:
"לדעתי זה ראש העיר שהכי לא מתמצא בתיירות כישלון בתחום הזה חד משמעית, לא מבין את הצרכים של התייר ובמיוחד לא את הצרכים של הסוחר .
יש אטימות יתר בעירייה הזו, מצד אחד אתה נפגש איתם מקבל הבטחות שבסה"כ לטובת כולם ממש לא לטובתנו האישית…
אחרי זה אתה מבין שצוחקים עליך בפנים, כל דובר נהייה מומחה תיירות. שר התיירות בביקור שלו פה הבין לבד שיש לו עסק עם חסרי מקצועיות בתחום.
לדעתי הקורונה לא תרסק את התיירות, התיירים יחזרו, אבל שוקי יפרק אותה לגורמים…
מקווה שעד שהוא יחשוב לעשות עוד איזה טעות נצליח לפנות אותו מכיסאו ולהחזיר אותו אולי לצה"ל שם הוא יזיק פחות".
בעלת עסק נוספת אמרה לכתבנו:
"לא קיבלנו שום עזרה מהעירייה. שיפוץ אזור התיירות בעיר העתיקה מתאים בעת הזו. לא נעשה. גם עזרה כלכלית כל שהיא לא ניתנה. בקיצור – אפס".
חשוב לציין: כל מה שנכתב שמענו מאומני צפת ותושביה המאוכזבים מראש העיר שמרבה לדבר וממעט לעשות !!!
שוקי אוחנה, חוסר האכפתיות הזה קרה במשמרת שלך. אל נא תתעורר בשנת בחירות, אז כבר יהיה מאוחר. דלתות הגלריות תהיינה פתוחות לכולם ומסתבר שלשוקי אוחנה לא יהיה מה לחפש שם.
מעיריית צפת נמסר:
"עיריית צפת פועלת סביב השעון ואף סייע רבות לתיירנים בעיר, הזמינה את נציגיהם לפגישה עם שר התיירות וראש העיר השתתף בהפגנת התיירנים כך שמין הראוי לפרגן לעירייה ולעומד בראשה על הפעילות בימים מאתגרים ולא פשוטים אלו ולא להפך״.

Exit mobile version