ערבים מכפרי הגליל הגיעו לשירת הבקשות בצפת

בצפת ציינו בשבת האחרונה (חיי שרה) שלושים ואחד שנים לחידוש מסורת שירת הבקשות בצפת . לאירוע ,הוזמן השנה החזן פייטן יחיאל נהרי הנחשב לגדול הזמרים והפייטנים ואחד המומחים בביצוע לחנים ערביים למילים מתוך המקורות היהודיים.

הגעתו לצפת הביאה לעיר אלפי נופשים חובבי שירה ופיוט שלא נרתעו ממזג האוויר הסוער ,כאשר למרבה ההפתעה גם בני המעוטים מכפרי הסביבה הגיעו לשמוע את שירתו למי שנחשב היום לגדול הפייטנים המערביים. "הוא אחד ויחיד בכול המזרח התיכון גם לנו אין כזה" אמר אחד המשתתפים מהכפר נחף.

בהופעה המונית שקיים באולמי "מרכזי" ביום חמישי אחרון הדהים הפייטן במומחיותו בביצוע לחנים של גדולי המלחינים המערביים פריד אל הטראש ואחרים במילים מהמקורות היהודיים.

ראש עיריית צפת אילן שוחט שהגיע למופע רק לברך נישאר עד חצות ואמר כי לא ראה כדבר הזה מעולם ומדובר בגדול הטנורים בעולם. שוחט יבחן אפשרות לשלב את הפיוט כחלק ממופעי הכליזמרים בעתיד.

נהרי עשה גם את השבת בצפת וגרם בעקיפין לתיירות חסרת תקדים לצפת בעיצומו של החורף שכן מנהלי בתי מלון ובעלי צימרים הופתעו מהביקוש  הרב לחדרי אירוח למרות גשם זלעפות שירד כול השבת..

שירת הבקשות בבית הכנסת "אבוהב" הייתה שיא של כול הזמנים גבאי בית הכנסת מאיר כרסנטי הרעיף שבחים על החזן ועל כישרונו. חבר מועצת העיר מטעם ש"ס זאב שבבו שהיה מיוזמי האירוע אמר כי בשל ההצלחה יש כוונה להמשיך בסדרה של אירועים לציבור בני התורה על כול גווניו. יו"ר שס הרב רונן גנון אמר כי הוכח כי צפת היא מרכז השירה והפיוט העולמי.

שיאה של השבת היה סעודה שלישית המונית בבית הכנסת אבוהב בה נטלו חלק מלבד החזן שורה ארוכה של פייטנים שהגיעו לצפת לרגל האירוע ובהם משה דוואק, מרדכי ארביבו , הרב אשר חדד, שמעון שבבו, מאיר בן הרוש ,יוסף בשה ,ערן דעי ,אשר עברן ,שלמה שהרבני "משה סופר  ועוד שהפכו את חגיגת הבקשות למפגש חזנים עולמי כפי שהגדיר זאת החזן שלמה חדד חזן בית הכנסת אבוהב דובר העירייה ומנהל הגף לתרבות תורנית בעירייה

Exit mobile version