פגישת תחבורה בעקבות גל תלונות

בכירי משרד התחבורה ומנהלי חברת "נתיב אקספרס" נפגשו עם עסקני התחבורה בצפת

בעקבות גל תלונות התושבים אל לשכת שר התחבורה באמצעות לשכות סיוע של סיעות מועצת העיר על המצב הבלתי נסבל בשירות התחבורה הציבורית התקיימה

השבוע פגישת בכירים ממשרד התחבורה וראשי חברת "נתיב אקספרס" עם עסקני התחבורה ברח' האר"י שבעיר העתיקה לדיון רציני מתוך שאיפה כנה להביא לסיום סבל התושבים בכל הנוגע לשירות התחבורה הציבורית המקומית.

בישיבה השתתפו: אחראית מחוז צפון במשרד התחבורה גב' מיה אלקבץ, יועץ המגזר החרדי במשרד התחבורה ר' שלמה רוזנשטיין, יו"ר סיעת הליכוד יוזם הפגישה שפועל נמרצות בנושא זה חבר המועצה מר שוקי אוחנה, מנכ"ל מוסדות ישיבת צפת ר' הלל קרליץ, יועץ יו"ר סיעת הליכוד בצפת ר' יצחק זאב, חבר המועצה ר' אליעזר לזר, חבר המועצה ר' עמנואל לוי, העסקנים ר' דוב פרומוביץ ור' יחיאל קוק, יועץ המגזר החרדי בחברת נתיב אקספרס ר' הערשל איידלס, מנכ"ל חברת נתיב אקספרס מר האני, וחברי ההנהלה מר נאעף, מר זאב סוננזון, והסדרן הראשי בצפת מר שוקרי.

במהלך הישיבה סוקרו בעיות התחבורה הקיימות בשירות התחבורה הציבורית המקומית, על פי העדויות הקשות שנשלחו אל לשכות פניות הציבור של סיעות שונות בעיר, והוחלט כי חייבים לעשות הכל ככל הניתן לסיום סאגה כאובה זו.

נציגי משרד התחבורה הצהירו כי בכוונתם להציב בקרוב בקריית מאור חיים מכשיר להזמנת כרטיסי נסיעה בינעירוניים מראש, ובכך יובטח מקומו של כל נוסע אף אם הוא ממתין בתחנת האיסוף האחרונה, ומאידך חברת נתיב אקספרס תוכל להיערך מראש למצבי לחץ פתאומיים.

כמו כן הם הבהירו כי בעוד כחודש אמורה להתחיל הפעלת מערכת בקרה מחודשת שתשדר און ליין לאגף הבקרה במשרד התחבורה את מירב הנתונים על כל אוטובוס שיצא מהתחנה המרכזית בצפת למרכז ולהיפך. כך גם הם ציינו כי הופתעו להבין ששירות התחבורה הציבורית באזור דרום העיר מסתיים בתשע וחצי בערב ותקוותם כי העירייה תגיש בקשה למשרד התחבורה לאשר הארכת השירות עד לשעות מאוחרות יותר והם ידאגו לאישור בקשה זו.

כמו כן הם הורו למנהלי נתיב אקספרס להורות לפקחי התנועה לעקוב מתי הם הזמנים הקבועים שבהם קיים עומס נוסעים בצפת כמו מוצאי שבתות וערבי חגים וכדו' ועל פי זה לקבוע כמתכונת קבועה הוצאת תגבור לאותו זמן לחץ.

מנהלי חברת נתיב אקספרס ביקשו לציין כי בנוגע לתלונה שהועלתה בישיבה זו לגבי מכשירי הכירטוס שבאוטובוסים שהם מיושנים ובפעמים רבות אינם קוראים כרטיסי רב קו בתואנה של כרטיס לא תקין, אכן בעוד כחודש החברה מתעתדת להחליף את כל המכשירים לחדשים ואיכותיים, וכל נוסע שכרטיסו לא נקרא במכשיר ונאלץ לשלם מחיר מלא מאשר ההנחה שהיתה לו ברב קו כגון כרטיס של הלוך ושוב וכדו', באם ימצא במשרד שבתחנה המרכזית כי הכרטיס אכן תקין יושב לו בחישוב יחסי הסכום שהוא חוייב בו מעבר להנחה אך עליו להציג קבלה של הנסיעה שהוא חוייב בה במחיר מלא.

עסקני התחבורה מציינים כי כל זמן שלא יוכח מהפך בשירות באופן מוחלט הם ממליצים לנוסעים בקווים הבינעירוניים שיוצאים לאירועים דחופים וחוששים להפסיד את הנסיעה בזמן, מומלץ להם להגיע ישירות לתחנה המרכזית מאשר להמתין בתחנות דרום העיר במיוחד בקריית מאור חיים. המלצה זו הינה גם לנוסעים המבקשים להגיע מערי המרכז לכיוון צפת מומלץ להגיע ישירות לתחנות המוצא.

במהלך הפגישה הועלו נושאים נוספים בנוגע לשיפור השירות לתושבים. בסיום הפגישה הודו עסקני התחבורה לגב' מיה אלקבץ על מסירותה היומיומית לצפת למרות כל העול שיש עליה מתוקף תפקידה הממשלתי וכן לר' שלמה רוזנשטיין ולמנהלי חברת נתיב אקספרס ובפרט למר זאב סוננזון שעושה רבות לשיפור מקצועי, וכן לחבר המועצה מר שוקי אוחנה על ארגון פגישה מורחבת זו עם בכירי משרד התחבורה ועל פעלו הנמרץ בנושא כאוב זה.

Exit mobile version