פועלים יחד למען הקהילה

בנק הפועלים, חסדי ל"ב והמכללה לצמיחה כלכלית בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו למען משפחות באזור צפת והגליל השרויות בקשיים כלכליים. סיפור של אחריות חברתית.

בימים אלה מסתיים פיילוט ייחודי של  פרויקט "הזדמנות לצמיחה כלכלית" ללקוחות בנק הפועלים.

מחלקת שירות הלקוחות ופועלים בקהילה בשיתוף המכללה לצמיחה כלכלית פיתחו מודל ייחודי של סיוע והכוונה למשפחות לקוחות הבנק שנקלעו למצוקה כלכלית.

המכללה לצמיחה כלכלית הוקמה במטרה להעניק למשפחות ויחידים אפשרות להתנהל נכון יותר, לשפר את רמת החיים והיכולות הכלכליות ולהגיע למצב של רווחה ועצמאות.

במסגרת הפרויקט אותרו 50 משפחות הנמצאות בחוסר יציבות כלכלי או כאלה שלהן חובות גדולים ואי עמידה בתשלומים והתחייבויות מול הבנק, העלולים להידרדר להליכים מול ההוצאה לפועל. המשפחות שאותרו שולבו בתוכנית לימוד וליווי אישי.

במסגרת התוכנית השתתפו המשפחות בקורס מיוחד, בו רכשו ידע וכלים שסייעו להם לשנות את דפוסי ההתנהגות שלהם, קיבלו טיפים מעשיים שסייעו להם לצאת ממצבה הכלכלי הלא פשוט ולהגיע לאיזון כלכלי. בנוסף המשפחות קיבלו שעות חונכות אישיות לתקופה של חודשיים לאחר הקורס, מכלכלן המתמחה בכלכלת המשפחה שיעקוב אחרי התקדמות המשפחה וינחה אותה כיצד לממש בפועל את הידע הרב שצברה.

במהלך הפרויקט נעשה שימוש בשיטות חדישות של דרכי למידה וביישומים ממוחשבים מתקדמים שמעמיד הבנק לניהול תקציב המשפחה באתר "פועלים באינטרנט".

זלמי ביסטריצקי, מנכ"ל חסדי ל"ב שפעל רבות לקידום הפרויקט והוצאתו אל הפועל, אומר: "החזון שלנו להביא לכך שכל תושב ידע כיצד לנהל נכון את כלכלת משפחתו ואנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הבנק שחרט על דגלו את נושא החינוך פיננסי ומהווה דוגמא למעורבות ואחריות חברתית"

Exit mobile version