פורום הגליל המזרחי יפעל לשדרוג מערך הבריאות בגליל

ראשי רשויות החברים בפורום הגליל המזרחי וחברי עמותת הקריה לרפואה ומחקר החליטו השבוע כי בחודשים הקרובים יעסקו בהכנת תכנית לשדרוג מערך בתי החולים בגליל. ההחלטה התקבלה באספה שנתית שהתקיימה ביום שני (30.4.12) השבוע במשרדי חברת OTI בצח"ר.

 

במסגרת התכנית בכוונת הפורום לפעול לקידום רפואה מונעת וחינוך לבריאות; לקידום רואה קהילתית ורפואה אשפוזית וכן לפתח את רמת אמצעי האבחון שקיימים באזור. את עקרונות התכנית הציג פרופ' שאול שאשא, שעומד בראש צוות בריאות בפורום, אשר הסביר כי "בשלב הראשון החלטנו להתמקד בשדרוג של בתי חולים ברחבי הגליל, כאשר בכל בית חולים יפעלו כל המחלקות הבסיסיות, כמה יחידות מתמחות וכן התמקצעות במקצוע על אחד. למשל בצפת יתמחו באונקולוגיה, בפוריה בקרדיולוגיה, בנהריה בכירורגיה ובעמק ברפואת ילדים".

ראש עיריית צפת אילן שוחט אמר כי  הקמת הפורום מהווה מנוף היתפתחותי לאזור כולו שכן הפקולטה לרפואה שהוקמה בצפת תמנף את הגליל כולו.

יו"ר הפורום, אהרון ולנסי מסר כי "בכוונת הפורום להקים צוות שיעסוק בפיתוח תעסוקה ותעשיה באזור, אשר בראשו יעמוד ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר. ההחלטה תאושר בקרוב בוועד המנהל של העמותה. וכן כי השנה יתאגדו כל הרשויות החברות בפורום בתאגיד עירוני שבקרוב מאוד יקבל את אישור משרד הפנים ויתחיל לפעול כאשכול אזורי אשר יפעל לקידום הגליל המזרחי בתחומי תשתיות, חינוך, בריאות, איכות הסביבה ועוד".

בישיבה השתתפו לצד ראשי רשויות גם אנשי אקדמיה ומדע מייסדי העמותה, בהם פרופ' מקס הרצברג, פרופ' ברכה רגר, פרופ' אהרון קלרמן, נציגי המשרד לפיתוח הנגב והגליל ופעילים מהאזור שמלווים את פעילות הפורום מיום הקמתו.

Exit mobile version