פורום הגליל המזרחי ממשיך בקידום האזור בפיתוח תשתיות תחבורה וחינוך

העמותה להקמת קריה לרפואה ומחקר בגליל שהוקמה על ידי פורום 15 ראשי הרשויות בגליל המזרחי קיימה השבוע ישיבה שבה נקבעה מדיניות הפורום לשנה הקרובה. ראשי הרשויות החליטו כי בקרוב יחלו לפעול באופן אינטנסיבי גם בתחום תשתיות תחבורה וחינוך.

הישיבה התקיימה בטבריה והשתתפו בה ראשי רשויות מכל האזור, בהם: ראש עיריית טבריה, זהר עובד, ראש עיריית צפת, אילן שוחט, ראש מועצה אזורית הגליל העליון ויו"ר הפורום, אהרון ולנסי, ראש מועצת מטולה, הרצל בוקר, ראש המועצה החדש של יסוד המעלה, השר לשעבר אשר אוחנה, מנכ"ל צח"ר עמוס רודין, ראש מועצה אזורית מבואות חרמון בני בן-מובחר, ראש מועצה אזורית מרום הגליל, עמית סופר וראש מועצה אזורית עמק הירדן, יוסי ורדי.

ראש צוות חינוך בפורום, ראש מועצה אזורית גולן אלי מלכה עדכן כי "בהמשך לתהליך רחב שהתחלנו באוקטובר עם כל מנהלי מחלקות החינוך באזור, הוחלט להתקדם בשלושה תחומים: מצוינות במדעים – פרויקט שילווה על ידי ד"ר אירית ששון ממכללת תל חי; מצוינות במוסיקה – פרויקט שילווה ע"י ד"ר אסיקה מרקס ממכללת צפת ופרויקט מצוינות בספורט שילווה ע"י ד"ר יובל חוגר ממכללת אוהלו. הפרויקט מלווה על ידי אלכ"א נעשה בתמיכת משרד החינוך. מהעבודה בחודשים האחרונים אנו למדים שאנשי החינוך בכל הדרגות מאוד צמאים לפעילות האזורית, יש לכולם רצון ממשי לחולל שינוי דרמטי בחינוך".

בנוסף אישרו ראשי הרשויות להתחיל בתכנון פתרונות תחבורה ברחבי הגליל המזרחי. ראש צוות תחבורה בפורום וראש מועצת טובא-זנגריה, צביקה פוגל הסביר כי "בתקופה הקרובה אנו ממפים את כלל התכניות הקיימות ברשויות המקומיות והן בממשלה במטרה ליצור אחידות, סדרי עדיפות והכי חשוב להיכנס לתקצוב של תכניות לאומיות, שלצערי, היום אנחנו לא מופיעים בחלקן. זה לא מספיק שמסומנת מסילת ברזל (רכבת) עד מטולה, אנחנו צריכים לדאוג שיקימו אותה ושהיא תהיה רלוונטית לתושבים שלנו ולמטרות האסטרטגיות של האזור".

Exit mobile version