פורום עסקים צפת בכנסת

אתמול (רביעי 7.8.24) השתתפו קרן אלון ולילך סגל, חברות הנהגת פורום העסקים צפת בוועדת הכספים בכנסת והציגו את מצב העסקים בעיר. הן לא העלו בדעתן שיצליחו להבין שם בשיחות המסדרון, מדוע לא התקבלו כספי הפיצויים המגיעים לעסקים בצפת עוד מינואר, עד לרגע זה.

לילך סגל וקרן אלון, חברות הנהגת פורום העסקים צפת בוועדת הכספים בכנסת

הנקודות המרכזיות שבגללן הפורום שלח נציגות, והרגיש שקול העסקים בעיר חייב להשמע, היו:
א. מתווה הפיצויים ינואר-אפריל שכולל פחות מ20% מהעסקים בעיר
ב. כספי ינואר-אפריל לא עברו בפועל. גם לא לזכאים, מלבד תחום המלונאות שדיווחו על קבלתם
ג. מתווה הפיצויים החדש, שעליו התכנסה ועדת הכספים לדון, כולל את כלל עסקי העיר שנפגעו, אך רק החל ממאי! הדבר אומר שיותר מ80% מהעסקים עדיין לא זכאים לפיצוי הולם על ינואר-אפריל 2024, למרות הפגיעה המשמעותית בעיר.

בפוסט שהעלתה כסיכום לביקור, מתארת סגל:
הם אישרו את הפיצויים לעסקים בצפת, בשעה טובה. אבל הופתענו לגלות בועדת הכספים של הכנסת, שגם אליה הגענו היום.
שרשות המיסים לא ידעה שחוץ ממלונות אף עסק בצפת לא קיבל שקל אחד מענק, מינואר!
היום אנחנו באוגוסט, 8 חודשים אחרי ושקל לא עבר. מסתבר שמישהו שם שכח לפתוח את הברז.
כי הוא שם והעסקים פה.
שאלתי אותם שם בועדת הכספים, ממה הם חושבים שבעלי עסקים חיים מינואר עד אוגוסט, ואיך הם חושבים שבעלי עסקים אמורים לשלם את הארנונה שלהם, שעוד הגדילו ב16% בזמן מלחמה?! שאלה רטורית. ללא תשובה טובה.
וטורי מספר על בעלת עסק שהחליפה 4 טלפונים כדי לברוח מהחובות ושהיא איימה שתתאבד, עניתי לו שהוא יכול לעזור לה בכך שיעלה לה את הארנונה ב16%, כי זה מה שחסר לה. ואז שיוסיף שתחכה למענקים מינואר עד אוגוסט.
אז גפני צעק שלא אתפרץ
אמרתי לו שלא כל יום אני מגיעה מצפת לספר להם שם את מה שהם אמורים לדעת כבר.
אז שיזרום איתי קצת, בזמן שאני מדברת בשם 2500 עסקים בצפת ובינתיים שקל לא נכנס לבעלי העסקים בצפת מינואר ואני אשמח שאיזה כלכלן יעזור לי לעשות את החישוב.
אם את הכסף של ינואר לא מקבלים באוגוסט, באיזה חודש לא יקבלו את הכספים של מאי?

סגל לא ויתרה והבינה אחרי מי צריך לרדוף. אחרי שיצאה מועדת הכספים היא המשיכה להיות בקשר עם הגורמים הרלוונטים מרשות המיסים והבוקר פרסמה עדכון חשוב שקיבלה מגיא ג'ורנו, סגן מנהל קרן הפיצויים, שהיתה תקלה במערכת של רשות המיסים ועל כן לא עברו הכספים לצפת. גיא הבטיח לה בהודעה שתוך כמה ימים התקיעות תשתחרר והכספים יועברו. לבעלי העסקים נותר אלא לחכות ולקוות.

"אנחנו מבינים עכשיו כמה חשובה הנוכחות בכנסת של פורום העסקים" משתפת קרן אלון, חברת הנהגת הפורום שהשתתפה אתמול בביקור שם. "הם חייבים לשמוע מהשטח את המצב כאן ולהבין שבזמן שאצלם יש תקלה טכנית, עסקים פה קורסים!"

Exit mobile version