פני העירייה כפני הפסל הזרוק

פסל יקר ערך של האמן ויקטור חלוואני אשר פסליו הרבים מפוזרים לאורכה ולרוחבה של העיר צפת נראה בימים אלו מוזנח וזרוק לצד הכביש.

שם הפסל: השופר חומר: ברונזה מידות בס"מ: 427 ג' על 427 א' סדרה:6 מספר קטלוגי: מס' 59 © כל הזכויות שמורות לויקטור חלואני – 1991.

ויקטור ומרגלית חלואני התגוררו בעיר צפת כ 35 שנה, כחברי אגודת קריית האמנים, בנו את ביתם בעיר וניהלו גלריית אמנות מצליחה שמשכה אליה אספני אמנות מכל רחבי העולם. בשנת 2010 כשנחנכה ככר חלואני בעיר צפת, קיבלו הזוג את אות ההוקרה "יקירי העיר צפת" וזכו לשבחים מראש העיר צפת, אילן שוחט על תרומתם לקידום האמנות והתרבות של העיר. פסליו של ויקטור מוצבים בשתי כיכרות ראשיות בעיר, בגנים וברחבת בית יגאל אלון ואין איש בעיר שלא מכיר את יצירותיו.

בשנת 1990 יזם ויקטור בשיתוף עם עמותת האמן חלואני ועירית צפת בראשות זאב פרל את פארק הפסלים של ויקטור חלואני. להקמת השלבים הראשונים של בניית הפארק והצבת הפסלים תרם מר ארווין יאנג ז"ל, שהיה אחד מאספני האמנות הנאמנים של האמן. הפארק נמצא במבואות העיר צפת בדרך שבין ראש פינה לצפת. בפארק הוצבו פסלי גן גדולים; "עקדת יצחק" הבנוי מ 7 פסלים החוברים לסיפור פיסולי, "הסוס הטרויאני", "מרים עם התוף", "משפחה בעידן החלל", "התקווה לשלום" ו"רות ונעמי"

תגובת יובל חלוואני בנו של האמן: "כמובן שזה מביש שהעיריה שקיבלה מאתנו נכסים בשווי מיליוני דולרים "שומרת על היצירה" כמו גרוטאה שמפריעה למישהו. רק לציין יש עוד פסלים ענקיים שבורים שלנו שחציים נעלם וחציים עומדים. לדוגמא הפסל דוד על יד תחנת אגד,  בגן שם גם "נעלם פסל הצבי".
יחס כזה יגרום לאמן לחשוב פעמיים אם באמת להשאיר לעיר יצירות מורשת שלו לתרבות שנבעטה".

תגובת ראש העיר לשעבר מר אילן שוחט: "אין כבוד לערכים ולתוכן, אין כבוד לעבר ולמורשת ולמה שסימלה יצירת אומנות ייחודית זו, את שחרור העיר צפת ב-1948.
ליבי עם משפחות הלוחמים שחרפו נפשם על שחרורה של צפת וליבי עם האומן וקטור חלאווני שתרם מכיסו ומליבו את היצירה המדהימה.
אני בוש ונכלם ומקווה שראש העיר מרגיש כך ויפעל במיידית לאחסנו בצורה מכובדת ונאותה".

עוד הוסיף שוחט "מדובר ביצירת אומנות בשווי של מעל מליון ש"ח הזרוקה במזבלה.
מי שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

עידכון :
עירית צפת נטלה הבוקר את פסלו של הפסל ויקטור חלואני ואיפסנה אותו במחסני העיריה.
האם הפסל יוצב שוב , ולו אפילו במקום אחר ברחבי העיר צפת? איננו יודעים.
מערכת צפתנט מעניקה בזאת צל"ש למנכ"ל עירית צפת, מר רוני בן – אבו על הטיפול המהיר בבעיה שהועלתה אך אתמול לאתר החדשות צפתנט.

Exit mobile version