פצוע מסוריה נותח בזיו צפת להוצאת רסיס

רסיס מתכתי באורך 3.5 ס"מ הוצא מצווארו של הפצוע מפגיעת הפגז אמש בגולן – בניתוח במרכז הרפואי זיו בצפת

ד"ר פיטר גילבי מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו: "היה פה מזל גדול, הרסיס חדר לעומק 8 ס"מ בתוך הצוואר ובנס לא פגע בכלי דם חשובים, עצבים ועמוד השדרה"

הפצוע בן ה-52 שנפגע אתמול מפגיעת רסיסי פגז סורי, בעין זיוון בצפון רמת הגולן, נותח היום במרכז הרפואי זיו בצפת. הרופאים הוציאו מצווארו רסיס מתכת בגודל 3.5 ס"מ, שחדר לעומק של 8 ס"מ דרך חלקו האחורי של צווארו בצד ימין ונעצר מתחת לעור בחלק הקדמי של הצוואר. בנס נפגע הפצוע באורך קל בלבד.

את הניתוח להוצאת הרסיס ביצעו ד"ר פיטר גילבי, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וד"ר לאוניד ליבשיץ רופא בכיר במחלקה. הניתוח נערך בהרדמה מלאה וארך מעל שעה, שכן על הרופאים היה לנתח בזהירות גדולה ובדיוק מרבי, עקב מיקומו הרגיש של הרסיס בצוואר, בו כלי דם רבים וקריטיים. במהלך הניתוח ביצעו הרופאים חתך מעל מיקומו של הרסיס בצוואר ושלפו אותו בזהירות, בנוסף ביצעו שטיפה וחיטוי של הפצע, ממקום חדירתו של הרסיס ולאורך כל מסלולו בתוך הצוואר.

ד"ר פיטר גילבי, מנהל מחלקת אף אוזן גרון, שהוביל את הניתוח הסביר, כי הפצוע סבל מפצע עמוק כתוצאה מהרסיס הגדול שחדר לצווארו ובדרך נס לא פגע באיברים חיוניים: "הרסיס חדר לצווארו של הפצוע, בצדו הימיני של עמוד השדרה הצווארי, מאזור העורף, מאחור וחדר לעומק לאורך כל הצוואר עד שנעצר בחלק הקדמי של הצוואר בצד ימין. מדובר בגוש מתכתי גדול שממש פילח את צווארו של הפצוע. הפציעה הזו הייתה יכולה להיות חמורה בהרבה, במידה והייתה נגרמת פגיעה בכלי דם חשובים, עצבים משמעותיים, או בעמוד השדרה, במקרה כזה התוצאה היתה עלולה להיות טראגית. לשמחתנו לא הייתה פגיעה משמעותית והניתוח עבר בהצלחה. הפצוע יישאר להשגחה וטיפול תרופתי במרכז הרפואי זיו, למספר ימים ולאחר מכן ישוחרר לביתו" אמר ד"ר גילבי.

Exit mobile version