פרויקט מיחזור ייחודי במחלקה פנימית א' במרכז הרפואי זיו

מימין - דליה טדגי, אחות אחראית פנימית א' במרכז הרפואי זיו ויעל לוי, אחות בפנימית א' שיזמה את פרויקט המיחזור ליד פח למיחזור בקבוקי פלסטיקבמרכז הרפואי זיו בצפת מקדמים את נושא איכות הסביבה במרץ. פיילוט ראשוני של פרויקט מיחזור ייחודי, שמטרתו שמירה על איכות הסביבה וקידום "בית חולים ירוק" לרווחת המטופלים ועובדי המרכז הרפואי, החל לפעול במחלקה פנימית א'.

 

ידוע כי בתי חולים מייצרים כמות פסולת אדירה, לדברי יעל לוי, אחות במחלקה פנימית א' אשר יזמה את פרויקט המיחזור, מחקרים מראים כי מעל ל- 80% מהפסולת הנוצרת בבית חולים הינה פסולת מתכלה. על מנת להתמודד עם הכמויות הגדולות של הפסולת המתכלה הוצבו במחלקה פנימית א' מכלי מחזור במספר מקומות, המיועדים לאיסוף נייר, קופסאות של תרופות, בקבוקים, קרטונים ועוד. תהליך הטמעת הפרויקט התקיים במספר שלבים שכללו השגת אישורים מנהליים, יצירת קשר עם גורמים חיצוניים מקדמי מיחזור כגון המשרד להגנת הסביבה ועיריית צפת, הצגת הפרויקט לצוות המחלקה והדרכה אינטנסיבית לכלל הצוות כולל כוחות העזר, עובדי המשק והחצרנים.

על פי בחינה ראשונית של תוצאות הפרויקט נראה, כי הוא זוכה להצלחה רבה ובמחלקה נרשמה עליה חדה במיחזור של ניירות ובקבוקי פלסטיק. בעוד בחודשים אפריל ומאי נאספו בכל בית החולים 21 שקים של נייר למחזור, בחודשים יוני-יולי, בהם החל הפיילוט של הפרויקט במחלקה פנימית א', נאספו 65 שקים! פי 3.

לאור הצלחת הפיילוט במחלקה פנימית א' שוקדים כעת במרכז הרפואי זיו על הרחבתו לכלל מחלקות בית החולים ולשטחים הציבוריים. כחלק מהפרויקט פנו גם מבית החולים לעיריית צפת שתסייע בהצבתם של שני מתקנים לאיסוף בקבוקי פלסטיק בשטח בית החולים.

Exit mobile version