צפת בין המקומות האחרונים במדד השקיפות של ישראל

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל פרסמה את מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022 בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר). העמותה מקיימת את המדד מזה 14 שנים.

10 הערים שהגיעו למקום הראשון במדד 2022 וקיבלו ציון 100 הן: אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו,עפולה,קריית ביאליק,ראשון לציון, רעננה. במקום השני עם ציון 99 נמצאות אור יהודה, הוד השרון ומודיעין. במקום השלישי עם ציון 96 רמלה ותל אביב. הערים הערביות טמרה ויפיע השיגו את הציון הגבוה 91.

במקומות האחרונים במדד 2022 נמצאות: ערערה עם הציון 22, צפת עם 23, כפר קאסם 24, כפר מנדא 26, חורה 26.

בין הקריטריונים הנמדדים: תקציב, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, סביבה, חירום וכיוצ"ב. ביסוד הקריטריונים הוראות הדין המחייבות פרסום לציבור ואף למעלה מהן. ושונה מקודמיו גם בהערכת הקריטריונים והציון הסופי עבורם. כל אלה ניכרים בציון ובדירוג של כלל הרשויות.

השופטת (בדימוס) נילי ארד, יו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל : "תכלית המדד מכוונת להגברת השקיפות ברשות המקומית, באמצעות פריסת המידע לציבור באתר האינטרנט של הרשות, בכל הנוגע לניהולה והתנהלותה. שיתוף התושבים בדרך זו מעניק להם אפשרות לעמוד על מיצוי זכויותיהם, ובמידת הנדרש, לקיים ביקורת על אופן התנהלות הרשות והשירותים שהיא מעמידה לרשות הציבור. עם זאת, ציונים במדד אין בהם כדי להעיד על התנהלותם השקופה של נבחרי הרשות המקומית העומדים בראשה והפועלים בשמה ומטעמה. ביטוי מובהק למחויבות זו והשלכותיה, ימצא ביטויו בשנת 2023, במהלכה יתקיימו הבחירות במגזר המוניציפלי בישראל."

Exit mobile version