צפת הוכנסה למסלול פיצויים מיוחד

בעלי העסקים בצפת התבשרו אתמול (ד') כי ממשלת ישראל אישרה את המתווה החדש המסייע לעסקי תיירות ברשויות הסמוכות לקו העימות.

כידוע בעלי העסקים בצפת ובעיקר באזור העיר העתיקה פתחו לאחרונה במחאה עקב אוזלת ידה של הממשלה והעירייה במציאת פתרון סיוע לעסקים הנפגעים בעקבות המלחמה וקירבה לקו העימות.

לעיר העתיקה של צפת נהגו להגיע עשרות אלפי תיירים בשנה, וכיום שוממת, כמעט כל הגלריות ועסקי התיירות בה סגורים. הסיבה לכך ברורה והיא הקירבה המסוכנת לקו העימות בגבולה הצפוני של המדינה.

שר התיירות חיים כץ הסיר את התנגדותו להצעת האוצר, שבמקור התייחסה לשיפוי עסקי התיירות בצפון במועצת גליל עליון בלבד,
הגיע להסכמות עם האוצר על המתווה שיכלול הפיצויים עסקים מערים ויישובים שאינם צמודים לגבולות, שנפגעו מירידה במספר התיירים שמגיעים אליהם בשל המלחמה.

בישיבת הממשלה, הועלתה ההצעה ע"י משרד האוצר לפצות את עסקי התיירות בגליל העליון שניזוקו בעקבות המלחמה, גם ביישובים מחוץ לקו העימות, יישובים שלא פונו בהוראת פיקוד העורף, אך התיירות בהם הופסקה לחלוטין בעקבות המצב הביטחוני.

ראש העיר יוסי קקון הודה לשרי האוצר והפנים ובירך על החלטת הממשלה לכלול את עסקי התיירות של צפת במתווה הפיצויים, אך הוסיף כי ימשיך להיאבק גם עבור העסקים במעגל השני של התיירות. “כל מסעדה, עסק מזון ועסקים דומים שנפתחים בצפת, עושים זאת על סמך הגעת מאות אלפי תיירים לעיר, מאז פרוץ המלחמה אין כל תיירות בצפת. צפת הפכה להיות קו העימות החדש, ועל הממשלה לפצות את העסקים שסופגים את הנזקים הישירים כמו שמונה חודשים”.

בצפון נוספו למתווה הפיצוי בנוסף לצפת, עכו, משמר הירדן, בית ג'ן, ראש פינה ואיילת השחר. במערב הנגב ובמערב לכיש נוספו אשקלון, נתיבות ומועצות אזוריות חוף אשקלון, אשכול ובני שמעון. עלות הכנסת היישובים הנוספים למתווה מוערכת בכ-200 מיליון שקל.

Exit mobile version