קמפיין גיוס המונים להקמת מקווה נשים בצפת

הרב שמואל אליהו: "המקוואות צריכות להיות הכי יפות וטובות, אשריו של מי שתומך"

היום (שני) השיקו בצפת קמפיין גיוס המונים להקמת מקווה טהרה לנשים בשכונת נוף כנרת בצפון העיר. מדובר בשכונה מסורתית/חילונית עם כ- 1000 משפחות כאשר על פי מחקרים מקדימים כ 90% מתושבי השכונה מקפידים על טהרת המשפחה וטבילה במקווה.

בשכונה היה קיים מקווה זמני, מלפני כ-20 שנים בקרוואן בתנאים ירודים, בשל כך החליט יו"ר המועצה הדתית לגייס את כל הגורמים הרלוונטיים לרבות ארגון "מרכז הטהרה" שיש לו ניסיון רב בתחום בניית מקוואות ברחבי הארץ. במקום מתבצעות עבודות נרחבות מזה כחצי שנה. כעת, להשלמת הפרויקט החשוב קיים חוסר של כ 500,000 ₪ אותם מנסים במועצה הדתית לגייס יחד עם תושבי שכונת נוף כנרת ותורמים נוספים.

"אנו בסיום הבנייה, מדובר בפרויקט להקמת מקווה מפואר ומזמין שיאפשר לנשים לטבול בצורה נעימה" ציין יו"ר המועצה הדתית הר' נהוראי לחיאני " המקווה הקיים היה מאוד ישן, היה במציאות זמנית עם הקמת השכונה, אך זמני נשאר קבוע. ברוך השם מצאנו תורמים ומשאבים, התחלנו את הפרויקט ובשביל לסיים אנחנו פונים לנדיבי עם. מי שיתרום למקום שיוצר חיות לעולם למקום שגורם שיהיה שלום בית יהיה לו סייעתא דשמיא והצלחה".

הרב הראשי לצפת הרב שמואל אליהו מלווה מקרוב את המהלך החשוב וציין: "ברוך השם יש שפע נשים שרוצות טהרה בצפת, שפע גדול- באות טובלות ושמחות. יש מצווה שאומרת "זה אלי ואנוהו" – המקוואות צריכות להיות הכי יפות וטובות, שלא תהיה אחת חלילה שלא תבוא בגלל שאנחנו לא טורחים מספיק, יש התגייסות של המועצה הדתית ואנשים טובים שרוצים להפוך את המקוואות למה שצריך, אשרי מי שתומך במצווה החשובה הזו, חיזקו ואימצו"

על פי חזון המועצה הדתית, המקווה החדש יהיה ברמה גבוהה מאוד עם כל הנדרש לרווחת הטובלות. ראוי לציין כי מקווה נוף כנרת גם בתנאים הירודים של המקווה הישן ריכז טובלות מצפת, ראש פינה, חצור הגלילית, כחל ושורה ארוכה של קיבוצים ומושבים הסובבים את השכונה. כעת מאמינים כי עם השלמת הפרויקט עוד ועוד טובלות יגיעו למקום מידי חודש.

להשתתפות בפרויקט ותרומה: https://www.charidy.com/zmikve/98289

 

Exit mobile version