קשישה סיעודית שוכנעה למסור את ביתה במתנה – ביהמ"ש ביטל העסקה

"מי זה כאן קונה ומוכר?". הבית שהועבר לבן השכנים (צילום: מאיר וקנין)

"מי זה כאן קונה ומוכר?". הבית שהועבר לבן השכנים (צילום: מאיר וקנין)

האישה, רווקה בת 80, הוחתמה על הסכם להעברת ביתה שבצפת לבנם של שכניה ולזוגתו – ללא תמורה. לאחר שהבינה כי הולכה שולל היא התחרטה. בית המשפט ביטל את ייפוי הכוח וקבע: "החתימה התבצעה בצורה שאינה ראויה". עו"ד שטיפל בעסקה: "היא לא רצתה לחזור בה"
שופט בית המשפט המחוזי בנצרת בנימין ארבל הורה בשבוע שעבר לבטל חוזה, שבמסגרתו העבירה קשישה מצפת את ביתה במתנה לבנו של שכניה ולזוגתו. השופט גזר על האחרונה, שאותה תבעה הקשישה באמצעות עורך הדין באסם דקואר מטעם האגף לסיוע המשפטי במשרד המשפטים, החזר הוצאות משפט למדינה בסך 20 אלף שקלים.
התובעת, רווקה בת 80, התגוררה בביתה בצפת מאז שנת 1993. במהלך השנים הייתה בקשרים טובים עם שכניה ועם בנם, אליעד צור. בחודש אפריל בשנה שעברה היא עברה לבית אבות, לאחר שהפכה לסיעודית ואובחנה כסובלת מחולשה גופנית ומירידה קוגניטיבית, ואף הגיעה למצב נפשי ירוד. גם לאחר אשפוזה בבית אבות נשמרו יחסיה הטובים עם צור, והוא נהג לבקר אותה ולהביא לה מצרכים שונים.
שבועיים אחרי שאושפזה הקשישה היא הוחתמה על הסכם העברת הנכס לזוגתו של צור. במעמד החתימה על החוזה נכח עו"ד ממשרדו של יאיר אוחנה, שטיפל בעסקה מטעם שני הצדדים. עורך הדין תיעד את האירוע בצילום וידאו, שבו נראית האישה שואלת: "מי זה כאן קונה ומוכר? בכמה אני מוכרת את זה?". לפי התיעוד, שהובא לידי בית המשפט, שאלה הקשישה שאלות נוספות שנענו בתשובות קצרות ובחוסר סבלנות בולט.
לכתבה המלאה באתר וואלה

Exit mobile version