ראשי השלטון המקומי מתנגדים לחוק הרבנים, בצפת שתיקה

אריה דראי

ראשי רשויות רבים שלחו למיכאל מלכיאלי מכתב התנגדות לטיוטת "תקנות הג'ובים", שתפגע בייצוג של תושבי העיר ושל נשים ותאפשר כהונות של הרבנים מעבר לגיל פרישה. הם מאשימים אותו בניסיון לעושק התושבים ומציעים לשר לשלם את שכר הרבנים בעצמו.

ראשי הערים מאשימים את מלכיאלי כי "בעודנו נמצאים במלחמה, כשהרשויות מקומיות שותתות דם, משקיעות תקציבים רבים בהוצאות הצטיידות וחירום מתקציביהן השוטפים ללא כל שיפוי ממשרדי הממשלה, עוסק משרדך במינויים נוספים על חשבונן של הרשויות" ומאיימים בעתירה לבג"ץ. בין החותמים יו"ר מרכז השילטון המקומי חיים ביבס, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילביץ, יו"ר פורום ערי הפיתוח בני ביטון, יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' ועוד.
ראש עיריית צפת מר יוסי קקון לא חתום על מכתב ההתנגדות.

התבקשה תגובת עיריית צפת, שתוכנס לכתבה אם תתקבל.

ראשי הרשויות כותבים למלכיאלי ש"ככל שמבוקש לבצע שינויים הכופים, הר כגיגית על תושבי המקום, יתכבד הגורם הכופה וישלם את שכרם של רבנים אלה. ההתנהלות הפסולה לפיה מובאים שינויים המשפיעים דרמטית על הרשויות המקומיות, ללא כל הידברות ובמחטף חייבת להיפסק. אין לנו כוונה לשתף פעולה עם חוק שמטרתו לעשוק את התושבים. אנו מתנגדים נחרצות להצעת החוק ונפעל כנגדה בכל האמצעים העומדים לרשותנו לרבות פניה לערכאות משפטיות".

לכתבה המלאה באתר כלכליסט לחץ כאן

Exit mobile version