ראש עיריית צפת הגיע לניחום אבלים בבית משפחת אריאל

ראש עיריית צפת הגיע לניחום אבלים בבית משפחת אריאל

מבית משפחת אריאל בקרית ארבע שוחח ראש עיריית צפת, אילן שוחט, עם יומן ערוץ 7, וסיפר על ביקור התנחומים שקיים בבית המשפחה ועל המכתב המצמרר אותו הקריא בפני בני המשפחה, מכתבה של דודתו שנרצחה בידי מחבלים באסון מעלות.
"מיד כששמעתי את האמא בהלוויה המרגשת לא יכולתי לשבת בבית והרגשתי צורך להגיע לכאן ולשתף את בני המשפחה בסיפור האישי שלי", מספר שוחט שנקרא על שמה של אילנה, דודתו שנרצחה.
"החיבור שנעשה הוא חיבור מדהים. ההורים התרגשו ושמחוט שהגעתי. הקראתי להם מכתב של דודתי אילנה שנרצחה באסון מעלות לפני 41 שנים. ברגעיה האחרונים היא כתבה מכתב תוך כדי שמוחזקת על ידי המחבלים", מספר שוחט על המכתב שהתגלה רק 13 שנים לאחר הטבח במעלות.
על תגובת הוריה של הלל הי"ד מספר שוחט כי "ההורים פרצו בבכי ואמרו לי שהם מרגישים שאת המכתב הזה כתבה גם הלל להם, כי מדובר בילדה אמיצה וגיבורה שכותבת להורים שלא לבכות הרבה אחרי שהיא עוזבת אותם והיא מוסרת את עצמה על קידוש ה' ותגיד שמע ישראל ברגעים האחרונים ותחשוב עליהם ומודה להם על החינוך הטוב שקיבלה מהם ועל החיים הפשוטים שזכתה להם. מכתב שמדבר על האמונה וצדקת הדרך".
כאמור, את המכתב גילתה המשפחה רק 13 שנים לאחר שהוא נכתב, ובשנים אלו התגלגל ככל הנראה בידיהם של אנשי סיירת מטכ"ל שפרצו לבית הספר בו נרצחו בני הנוער.
שוחט מעיר ומציין כי הוא עצמו קרוי אילן על שמה של אילנה שביקשה במכתבה שאת התינוק שיוולד לדודתה, רבקה, יקראו על שמה, אילן או אילנה. את הצוואה הזו מילאה המשפחה מבלי לדעת שבאותו מכתב שהתגלה רק שנים לאחר מכן זו הייתה בקשתה.
 
לכתבה באתר ערוץ 7

Exit mobile version