ראש עיריית צפת: "העיר נראית כמו אחרי צונאמי"

"אני מסתובב בעיר והיא נראית כמו אחרי צונאמי. עצים עקורים, סככות שבורות כבישים שקרסו, חומות שנפלו, גגות שנסדקו. יקח המון זמן להתאושש ולשקם את הנזקים בתשתיות", כך מתאר ראש עיריית צפת אילן שוחט את המצב בעיר עם שוך הסערה.

צפת היתה אחת הנפגעות העיקריות של הסופה, עם כמויות שלג גדולות, ניתוקי חשמל באלפי בתי אב במהלך סוף השבוע וחסימות כבישים (בין היתר גם למרכז הרפואי זיו). שוחט פנה לתושבים בראיון לרדיו צפון ואמר: "קחו אחריות, תתחילו מול החצר, מול הבית. תתחילו לפנות. אנחנו נסתובב ונעזור. במקרים דחופים ניכנס לתמונה".

שוחט סיפר: "העיר מתחילה לחזור לשגרה בתנאים לא שגרתיים. עשרות משפחות נמצאות ללא חשמל והן מקבלות טיפול אישי. מדובר בתקלות נקודתיות. עברנו את שלב הצלת החיים והמקרים הדחופים. עיקר המאמץ זה לתת לתושבים לחזור לשגרה".

[widgetkit id=10]

"המטרה היא כרגע לגרום לתשובים להתנהל בעצמאות ולהפוך כמה שפחות תלותיים בגורמי הביטחון וההצלה. ביקשנו מכל הסופרמרקטים להיפתח. אפשרנו כניסת מזון לעיר. יש לנו פלוגה של צה"ל עם ציוד שתעבור בין הבתים ותפלס יציאות מבתים. יש המון עצים שנפלו. צריכים לאפשר את התנועה בצורה הדרגתית על מנת לחזור לשגרה".

ראש העיר סיפר כי דיבר במהלך סוף השבוע עם ראש הממשלה והשרים והוסיף כי "כל אותם גורמים שהתקשרו והציעו עזרה. אני מצפה, והבהרתי להם בכל שיחה, שנחכה ליום שאחרי ונרצה לראות את ההתגייסות שלהם".

עשרות חולים פונו במהלך סוף השבוע לבית החולים זיו מאחר ודרכי הגישה למרכז הרפואי נחסמו לרכבים פרטיים. דרכי הגישה לבית החולים עדיין חסומות ובעיריית צפת ביקשו לא להגיע אליו עם רכבים פרטיים, אלא לפנות למד"א או למוקד העירוני. חדרי המיון והלידה פועלים.

לכתבה באתר פוסט

 

 

Exit mobile version