ראש עיריית צפת ושר הפנים דרעי

אלפים השתתפו בערב לג' בעומר בהדלקה המסורתית, במעמד נטלו חלק הרב אליהו ביטון שליט"א הרב האזורי מרום הגליל, הרב רונן גנון יו"ר ש"ס בעיר, ראש העיר מר אילן שוחט, ועוד ראשי ישיבות ורבנים רבים.
תחילה דיבר ראש העיר מר אילן שוחט ושיבח את ר' אריה דרעי על שצפת זכתה ליחס מועדף ובאמת רואים תזוזה למען העיר צפת עוד הוסיף "עץ חיים היא למחזיקים בה" עץ ראשי תיבות עירית צפת. אחריו דיבר הרב אליהו ביטון שליט"א והזכיר את הפסוק "אנא ה הושיעא נא" הראשי תיבות של נא זה נהוראי ואילן שבאמת מאז שעובדים ביחד רואים פעילות יוצאת מן הכלל למען כלל הציבור.
אחריו עלה לדבר יו"ר התנועה השר הרב אריה דרעי שליט"א שהזכיר לשבח את הרב אליהו ביטון אשר היה המדריך שלו ושל אחיו הרב יהודה דרעי רבה של באר שבע שהגיעו לארץ "הרבה בזכותו של הרב ביטון". השו"ע פוסק הלכה קצת תמוהה "לעולם לג בעומר יוצא ביום הפורים", לכאורה זה מתאים למדרש או לספר חסידים וי"ל שבפורים נאמר כל הפושט יד נותנים לו" זה יום שהקב"ה לא בודק מי מגיע לו כך גם יום לג בעומר שרבי שמעון פוטר את כל העולם מן הדין אם כן לג בעומר זה כיום פורים וכמו יום הכיפורים".
עוד הוסיף צריך לזכור שצפת זה לא סתם עיר כמו כל הערים זה אחת מארבעה ערי הקודש "שאני יזכה להיות שליח טוב למען צפת", ובזכות רבי שמעון נזכה לגאולה וישועה.
לסיום הודה סגר"ע הרב נהוראי לחיאני לרב אריה דרעי על התמיכה שהוא נותן לציבור הספרדי בכלל ובעיר צפת בפרט.

Exit mobile version