רופאים במרכז הרפואי זיו חילצו סיכת ביטחון מגרונה של נערה בת 15

לחדר המיון הקדמי של המרכז הרפואי זיו בקריית שמונה, הגיעה בליווי אביה, נערה בת 15 מאחד הישובים בגליל לאחר ששאפה לגרונה סיכת ביטחון.

הנערה הגיעה עם קושי בדיבור וסיפרה לצוות הרפואי, כי בזמן שהחזיקה את סיכת הביטחון בפה היא התעטשה ובטעות שאפה אותה לגרונה. לאחר שעברה סדרה של צילומי רנטגן, נתגלה, כי למזלה של הנערה נעצרה סיכת הביטחון ממש בכניסה לוושט והיא הועברה להמשך טיפול בבית החולים זיו בצפת על ידי רופא ממחלקת אף אוזן גרון.

בבית החולים החדירו הרופאים אנדוסקופ גמיש דרך אפה של הנערה אשר בעזרתו קיבלו צילום וידאו של המיקום המדויק של הסיכה. במקביל, תוך כדי צפייה בצילום הוידאו, חילצו בזהירות רבה את הסיכה מגרונה של הנערה באמצעות מלקחיים מעוקלות. לאחר שווידאו, כי הנערה חשה בטוב ושהסיכה לא הסבה שום נזק היא שוחררה לביתה.

ד"ר שלומי ברטלר, רופא מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו אשר טיפל בנערה אומר, כי למזלה של הנערה סיכת הביטחון היתה סגורה ולא נפתחה בגרונה וכך נמנע נזק חמור. "הנערה הגיעה עם קשיים בדיבור ומעט מפוחדת. הצלחנו לשלוף את הסיכה שהיתה סגורה ומעבר לחוויה הלא נעימה, לא גרמה נזק לנערה. מקרים של שאיפה או בליעה של גוף זר חד דורשים טיפול מהיר וזהיר, משום שהם יכולים לנקב איברים שונים, לגרום לדלקות ולפגיעות חמורות. במידה והסיכה היתה נפתחת המצב היה יכול להיות מסוכן ביותר והיא היתה עלולה לנקב את הוושט. לנערה היה מזל שהסיכה לא נפתחה" אומר ד"ר ברטלר.

עוד מוסיף ד"ר ברטלר, כי כלל לא מומלץ להחזיק בפה חפצים משום שתמיד יש סכנה לשאוף או לבלוע אותם כאשר עסוקים בפעילות מסוימת ומקרים כאלו עלולים להסתיים ברע.

 

 

 

Exit mobile version