רופאי משפחה נתקלים כיום ביותר מקרים של אירועי לב

Sample image
Sample image

רופאי משפחה נתקלים כיום ביותר מקרים של אירועי לב וזקוקים להנחיות ועדכונים לגבי החידושים במכשור ותרופות

מחר יציגו רופאים בכירים מהמחלקה הקרדיולוגית ממרכז רפואי זיו את החידושים האחרונים בתחום הצינתור בכנס לרופאי קהילה מהגליל והגולן

כחלק מהפעילות למען הקהילה והקשר עם רופאי המשפחה במרפאות וקופות החולים באזור הצפון, יקיים מרכז רפואי זיו כנס לרופאי משפחה מאזור הגליל והגולן, במרכז הכנסים במלון פסטורל בכפר בלום, בו יציגו חידושים בקרדיולוגיה התערבותית.

 

ד"ר אלכסנדר גולדברג, מנהל יחידת הצינתורים במרכז רפואי זיו יציג בכנס את ההתפתחות הטכנולוגית-רפואית בתחום השתלות קוצבי לב ותפקידם של דפיברילטורים בזיהוי הפרעת קצב ובעיקר את שימושם במניעה ראשונית והעלאת המודעות לחשיבותו בקרב רופאי הקהילה. ד"ר גולדברג מסביר כי דפיברילאטור הינו מכשיר המושתל בקרב חולי לב, וכי מרבית מקרי דום לב מתרחשים בקרב אנשים שעברו התקף לב ונותרו עם פגיעה משמעותית בתפקוד הלב, ואחרים הם מקרים של דום לב כביטוי לאוטם חריף או מקרים של דום לב במחלות שריר הלב. ד"ר גולדברג מסביר כי הדפיברילאטור מזהה הפרעות קצב ונכנס לפעולה וכי השתלת המכשיר מאריכה ומצילת חיים.

ד"ר רוברטו קליין- מצנתר בכיר במרכז רפואי זיו יסקור בכנס לרופאי המשפחה והקהילה את התפתחות שיטת התומכנים (סטנטים מצופים stents) ויציג מחקרים אחרונים בתחום. ד"ר קליין אומר כי התומכנים הינם מיתקנים זעירים, דמויי-קפיץ, המותקנים בעורקי הלב בכדי להרחיבם ולאפשר זרימת דם סדירה. התומכנים "מהדור החדש" מצופים בתרופות המופרשות מהם לאורך זמן, בעיקר למניעת תופעות קרישת דם וכי שיטה זו תפתור בחלקה את התופעה המוכרת של הֵצֶרוּת מחודשת (re-stenosis) של עורקים שטופלו עם תומכנים מהדור הישן.

עוד אומר ד"ר קליין כי הופעת קרישי דם מתייחסת ל 3% בלבד מבין מושתלי התומכנים מהדור החדש, וכיום ידוע כי 0.6 אחוז מבין המושתלים עלולים להגיע לאירוע לב חריף, ולכן ישנה חשיבות למעקב של רופאי הקהילה והמשך טיפול במצונתרים במתן תרופות מיוחדות המונעות היווצרות קרישי דם, לאחר השתלת התומכן.

"רופאי קהילה מטפלים בחולים בעלי תומכנים, ושימוש בתרופות מותאמות לחולים אלו – עשוי לפתור חלק גדול מהסיבוכים שנוצרים בקרב אוכלוסיית המצונתרים" אומר ד"ר קליין.

Exit mobile version