שבוע בדיקות חינם לזיהוי ולאבחון מחלות בחלל הפה

משמאל דר אלחנדרו רויזנטול מנהל היחידה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי זיו, דר דלית פורת בן-עמי ודר דניאל לזמסשבוע בריאות הפה

היחידה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי זיו
תקיים שבוע בדיקות חינם לזיהוי ולאבחון מחלות בחלל הפה

10-14 ביוני בשעות 8:30-12:30
בתיאום מראש

יוזמה חדשה של היחידה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי זיו להעלאת המודעות לבריאות הפה בקרב תושבי הצפון. בשבוע שבין ה-10-14 ביוני תקיים היחידה שבוע בדיקות חינם לזיהוי ולאבחון מוקדם של נגעים ומחלות בחלל הפה. הבדיקות תבוצענה על ידי רופאים מומחים ברפואת הפה ובכירורגית הפה והלסתות.

רבים אינם מודעים לעובדה, כי בחלל הפה יכולים להופיע נגעים או מחלות שאינם קשורים בהכרח לשיניים או לחניכיים. חלק ניכר מן הנגעים הינם ממקור טראומטי כמו נשיכה של הלחי או הלשון, כוויות ועוד, או מקור זיהומי, היינו, חיידקי, נגיפי או פטרייתי.
לא פעם, מופיעים בחלל הפה גידולים, שפירים או ממאירים, אותם יש לאבחן בשלב מוקדם ככל האפשר. בנוסף, ישנם ממצאים בחלל הפה שהם ביטוי של מחלה מערכתית, כמו מחלות של מערכת החיסון, מחלות דמם, חוסר ויטמינים ועוד. במקרים מסוג זה חשיבות עליונה לאבחון מוקדם שיסייע במתן טיפול מתאים ובזמן.
כמו כן, תופעות לוואי של תרופות מתבטאות לעיתים בחלל הפה במספר אופנים – יובש בפה, דלקת של הריריות בעקבות טיפולים אונקולוגיים, חשיפת עצם בעקבות נטילת תרופות מסוימות ועוד. גם בתופעות אלו מומלץ לטפל בהקדם על מנת למנוע החמרת המצב ולחסוך עגמת נפש וכאבים.

ד"ר דלית פורת בן-עמי, מומחית ברפואת הפה ואחראית המרפאה לרפואת הפה ביחידה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי זיו שיזמה את שבוע בריאות הפה ממליצה לכל אדם בכל גיל להגיע ולהיבדק על מנת למנוע החמרתן של תופעות אשר עקב חוסר מודעות לא נבדקו וטופלו בזמן. "אבחון מוקדם וטיפול בזמן יכולים למנוע הידרדרות מצבים פשוטים ולחסוך כאבים, אי נעימות וסיבוכים מיותרים. מומלץ לכולם להגיע ולהיבדק, אך אנו ממליצים במיוחד לבוא ולהיבדק במקרים בהם ישנם כיבים בריריות הפה שלא נרפאים, שינויים בצבע הרירית לכיוון הלבן, החום או האדום, כשישנן בליטות או תפיחויות בפה, בשינויי תחושה בפה או בפנים, כשישנם כאבי פנים או כאבים במפרקי הלסת ובשרירי הלעיסה, כשהפה שורף או יבש, וגם לפני ניתוחי לב, השתלת איברים או לפני טיפולים אונקולוגיים. במקרים אלו חשיבות עליונה לבדיקת מומחה ברפואת הפה" אומרת ד"ר פורת בן-עמי.
עוד מוסיפה ד"ר פורת בן-עמי, כי הבדיקה הראשונית, במהלך שבוע בריאות הפה, אינה פולשנית ואינה כרוכה בכאבים או באי-נוחות. בנוסף, אין צורך בהתחייבות כספית, בבדיקות קודמות או בצילומים. אם בבדיקות יאובחן ממצא חריג הדורש ברור מעמיק יותר, יוזמן המטופל לבדיקה נוספת ויתבקש להביא מידע נוסף לפי הצורך.

בדיקות החינם תתקיימנה בתאריכים 10-14 ביוני בשעות 8:30-12:30, במרפאת היחידה לכירורגיית הפה והלסתות בקומת הקרקע בבניין הראשי במרכז הרפואי זיו.
יש צורך בתאום מראש בטלפון: 04-6828619.

Exit mobile version