שוב ממשלת ישראל שוכחת את צפת

שוב ממשלת ישראל שוכחת את צפת?!
השבוע אישרה ממשלת ישראל מתווה הפעלת אזורי תיירות באילת ובים המלח, וכל הלחצים להכליל את צפת בהצעת הממשלה כשלו.

חבר מועצת העיר מר יוחאי עזרא שניסה להשפיע ולשנות את ההחלטה באמצעות חברים מכל הארץ ומכלל הקשת הפוליטית לחץ על חברי הכנסת שיפעילו את השפעתם וכוחם אל מול ממשלת ישראל, אך ללא הועיל.

תושבי העיר צפת שוב נשארנו מאחור והממשלה שוכחת את צפת.
הצעת החוק עוברת עכשיו לוועדות הכנסת לתיקונים ואישור סופי, עכשיו זה תלוי רק בנציגי הליכוד וכחול לבן (או למען הדיוק, משרד ראש הממשלה ומשרד התיירות) אם יסכימו לשנות את ניסוח החוק ויאפשרו תיקון ההצעה.

חבר מועצת העיר מר יוחאי עזרא מסר לכתב צפת.נט:
"אני קורא לכל חבריי מצביעי ליכוד וכחול לבן להתייצב עכשיו בכדי לסייע בהצלת כלכלת חלק מהעיר צפת!
ראש העיר שוקי אוחנה
וחברי המרכז והסניף בצפת, זה הזמן שלכם להוכיח במעשים את העזרה שלכם לבעלי עסקי התיירות ומשפחותיהם.
דאגו לשנות את ההחלטה המפלה לרעה את צפת, הכניסו את העיר למתווה של ערי התיירות וקבלו את כל הקרדיט והפרגון.
צפת חשובה יותר מכולנו.
רק ביחד ננצח."

פרשן צפת נט , עורך הדין הבכיר ד"ר ניסן שריפי אליו פנינו בענין זה, ציין כי "יוחאי צודק בפנייתו, וכי ממשלת ישראל מתעלמת בנימוקיה בתזכיר החוק מכך שגם צפת היא עיר שנשענת על תיירות, וכי כבר מזה כשמונה חודשים שהגלריות בעיר העתיקה סגורות על מנעול ובריח, ובעלי הצימרים הרבים, כמו גם בעלי המלונות בעיר, נאנקים מחוסר מעש ומהיעדר האפשרות החוקית להמשיך ולהתפרנס בכבוד.
על עירית צפת להתייצב כאיש אחד למול ממשלת המחדל ולדרוש את הכללתה של צפת במסגרת ההקלות שינתנו לאיזור תיירות. ככל שהממשלה תתעקש, על העיריה לפנות בדחיפות בעתירה לבית המשפט העליון ולטעון לחוסר סבירות קיצונית ולשרירותיות מצד הממשלה".

מצ"ב הצעת הממשלה של הליכוד וכחול לבן שמפלה לרעה את צפת ותושביה.

ג. סעיפי החוק המוצעים

סעיף 2

מוצע להוסיף לפרק ג' בחוק סימן חדש שבו יקבעו ההסדרים לעניין אזור תיירות מיוחד. 

מוצע להסמיך את הממשלה להכריז על העיר אילת וכן על אזור המלונות בים המלח כאזור תיירות מיוחד, בהתקיים בין השאר תנאים הנוגעים לרמת תחלואה נמוכה באזור, מאפיינים גאוגרפיים המאפשרים ניטור כניסה לאזור, פגיעה כלכלית ניכרת הנובעת מהפגיעה בפעילות התיירותית בו בשל ההגבלות שהוטלו לפי חוק זה. עוד מוצע לקבוע כי בטרם החלטתה יובאו בפני הממשלה עמדות השרים הרלוונטיים בנוגע להתקיימות התנאים הנדרשים להכרזה וכן תיערך היוועצות עם ראש הרשות שלהאזור. הכריזה הממשלה על אזור כאזור תיירות מיוחד, תודיע על כך לוועדת החוקה ולראש הרשות המקומית.

Exit mobile version