שיטה חדשה לקבלה ומיון מטופלים במרכז הרפואי זיו

חנוכת 'אגף מהלכים' במיון המרכז הרפואי זיו. משמאל-ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו, אילן שוחט ראש העיר צפת, דר' יוסף נביה מנהל המיון, מאיר חמוז המנהל האדמיניסטרטיבי, מזל בר אחות אחראית מיון, אריה ביתן האח הראשי.

המרכז הרפואי זיו מייעל את שיטת קבלת החולים בחדר המיון עם הגעתם לטיפול. מעתה יתקבלו הפונים עם כניסתם למחלקה לרפואה דחופה (מיון) על ידי פקידות בקבלה ואחות טריאז' מוסמכת, אשר יפנו אותם ישירות אל המיון המקצועי לו הם נזקקים, על פי חומרת וסוג המחלה או הפציעה ממנה הם סובלים.
השבוע נחנך אגף "מיון מהלכים" חדש במחלקה לרפואה דחופה, הכולל את מגוון המיונים המקצועיים, כגון: מיון אורטופדי, מיון עיניים, מיון א.א.ג, מיון נשים ועוד, הממוקמים בסמוך למחלקת המיון הראשית. מקרים דחופים יועברו ישירות לחדר המיון הראשי ושאר המקרים יופנו לאגף "מיון מהלכים" ומשם ישירות למיונים המקצועיים, שם יקבלו מענה מהיר ויעיל המותאם למחלתם או פציעתם. במידה וייווצרו עומסים במיון הראשי או במיון המהלכים, אחות הטריאז' תוכל לווסת את כמות המטופלים לכל מיון, על מנת להעניק מענה מהיר ויעיל לכלל המטופלים.
ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) אומר, כי שיטת המיון החדשה נוצרה כצורך שבא מן השטח לייעול המענה למטופלים, אשר יטיב עמם ועם בני משפחתם וכן ייעל ויקל על עבודת הצוות הרפואי. "המיון הינו המחלקה הראשונה איתה נפגש המטופל ולכן גם המחלקה העמוסה ביותר. הנהגת שיטת העבודה החדשה במחלקת המיון, הינה תהליך שארך זמן וחשיבה רבה על הבנייה והניהול של פעילות המחלקה, תוך שיתוף כלל מחלקות בית החולים, התייעצות עם מומחים בתחום וגם הקשבה למטופלים שלנו ובני משפחותיהם. השיטה החדשה נועדה לשפר את השירות, כאשר השאיפה שלנו הינה להעניק לכל המטופלים רפואה טובה ומקצועית, בסיוע הצוות הרפואי ובמשאבים הרפואיים, באופן היעיל ביותר ולשביעות רצונם של המטופלים ובני משפחתם" אומר ד"ר נביה.
ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי שיטת המיון החדשה הינה בשורה לחולים ולבני משפחתם ותאפשר תהליך עבודה יעיל יותר אשר יביא את החולה היישר אל המקום בו יקבל את הטיפול המותאם לו. "הבירור הראשוני והמיון יחלו מעתה כבר על ידי צוות קבלת החולים ואחות טריאז' מנוסה שתנווט כל מטופל אל המקום המתאים, בין אם מדובר בחדר הטראומה או ההלם, המיון הראשי, או מיון מקצועי זה או אחר, כאשר כולם נמצאים כעת באותו המתחם. המטופלים שלנו לא יזדקקו יותר לחפש היכן נמצא מיון עיניים או מיון א.א.ג, מעתה המענה הראשוני לכל המקרים ירוכז במחלקה לרפואה דחופה, יהיה יעיל יותר ויביא לשיפור התנאים, הן לחולים ובני משפחתם והן לצוות המחלקה". ציין ד"ר זרקא.
עוד מוסיף ד"ר זרקא: "הפרויקט נולד מתוך רצון של צוות המחלקה לרפואה דחופה (מיון), המחלקה העמוסה ביותר בכל בית חולים, בכל שעות היממה, לשיפור התנאים עבור המטופלים ולייעול השירות. הצוות הקשיב למטופלים ולמשפחותיהם ושמע את ההערות וההארות, אסף את הנתונים ולמד אותם, בדק שיטות שונות של התנהלות במרכזים רפואיים אחרים בארץ ובעולם ודאג לשתף את מחלקות בית החולים הנוספות ואת הנהלת הסיעוד על מנת להנהיג תפיסת הפעלה חדשה. אני מודה למנהל המיון, האחות האחראית וכלל הצוות על ההתגייסות למען רווחתם של מטופלינו. כל הכבוד לכם" אמר ד"ר זרקא.

Exit mobile version