סרטון: שיטה למניעת הדבקה שפותחה בישראל מופעלת בצפת

האם נמצאה הדרך למניעת התפשטת נגיף הקורונה במוסדות החינוך? לאחר חודשים של פיתוח הצליחה חברה ישראלית ליצור שיתוף פעולה פורץ דרך לחיטוי ממגוון חיידקים ומזיקים בדגש על נגיף הקורונה

השיטה, שזכתה לשם '‏STARilize' משתמשת בטכנולוגיית התזה למניעת הפצת זיהומים והשמדת וירוסים במבנים סגורים ומוסדות בתוך שניות ספורות.

התהליך מבוסס על פעילות פשוטה וחדשנית של פיזור חומר חיטוי מהמתקדמים בתחום החיטוי העולמי, ברחבי החלל בצורה שאינה דורשת התערבות אדם. פיזור החומר הפעיל אינו דורש ניגוב או שטיפה אלא מתייבש עצמאית ומותיר אחריו את המשטח יבש, מחוטא ונקי.

המערכות כולן נבנות על ידי מפעלים הממוקמים בישראל ולהם אישורים להפצה בינלאומית, החומר הפעיל מאושר ב"CE" והשימוש בו מותר ומאושר מאחר שאינו עובר שינוי בסיסי בזמן התזתו את החלל. בנוסף, לחומרים תקן ידידותי לסביבה הניתן ממשרד הבריאות.

רגע לפני החזרה של מוסדות החינוך לאחר הסגר השני, הופעלה המערכת החדשנית לראשונה בבית הספר ממלכתי ברמת רזים בצפת כפיילוט.

מתן כץ הבעלים של חברת "STARilize" אומר כי "מדובר בפיתוח פורץ דרך העומד בתקנים המחמירים ביותר בעולם, אנו בתהליך בניה של מכשור שעתיד לשנות את עולם החיטוי. אני מלא גאווה שהיום הפעלנו את המערכת שלנו וחיטינו בית ספר שאימי לימדה בו לפני 25 שנים, נשמח להמשיך לתרום למערך החיטוי הכללי של בתי הספר בפרט ושאר המוסדות בצפת ככלל".

לכתבה באתר ערוץ 7

Exit mobile version