שלמה חדד הצטרף למרוץ לראשות עיריית צפת

כניסתו של חדד למרוץ, שזוכה לרוח גבית מהמגזר החרדי והחילוני כאחד, שינתה את כללי המשחק
פצצה פוליטית נחתה השבוע בצפת. הרב שלמה חדד, כינס את משפחתו וחבריו הקרובים והודיע להם על כוונתו להתמודד לראשות העיר.

היו שניסו לשכנע אותו לרדת מהרעיון, בטענה כי טוב יעשה אם ימשיך לעסוק בקדושה במקום ל"התלכלך" כדבריהם, בפוליטיקה. מנגד, קיבל חדד את ברכת הדרך והכריע: "אני מתמודד". הוא צירף אליו את חבר המועצה הוותיק, ניסים ביתן ואת המתמודד החדש למועצה, עמי דהן ויצא לדרך. עם שחרור ההודעה, כך לדברי חדד, "הטלפון לא מפסיק לצלצל". הוא מוצף במברכים, בתומכים ובכאלה שהודיעו לו שמבחינתם הוא ורק הוא המועמד המועדף. אין ספק כי הודעתו המפתיעה של חדד טרפה את הקלפים. מי שחשב כי מערכת הבחירות בצפת הוכרעה או לכל היותר תהיה בין ראש העיר שוחט לשוקי אוחנה, כאשר על פי הסקרים, שוחט מנצח, התעורר השבוע לבוקר חדש. כניסתו של חדד למרוץ, שזוכה לרוח גבית מהמגזר החרדי והחילוני כאחד, שינתה את כללי המשחק ויש האומרים שהאס ששלף חדד גם ינצח.

כולם היו בניו

 שלמה חדד, מוכר ומקובל. כמעט ואין משפחה בצפת שהוא לא התוודע אליה, אם בשמחות, הכנה לבר מצווה וחתונות, או, לא עלינו, ברגעי אבל. "אם כל משפחה בצפת תחזיר לו תודה בקלפי, הוא מנצח בסיבוב הראשון, אומרים מקורביו. כבר בגיל 13 שימש חדד כחזן בבית הכנסת. הוא למד בישיבת צפת ובישיבת בני עקיבא "בית שמואל" בחדרה. לפני 32 שנה ייסד את מסורת "שירת הבקשות" בבית הכנסת "אבוהב" בצפת, אליו נוהרים מידי שבת, בלילות החורף, המונים מכול קצוות העיר. מאחוריו אלפי ילדים שהפכו ברבות השנים לחזנים מצליחים בארץ ובעולם. במקביל, הקים את המכון לשירה ופיוט "קול רינה וישועה". הוא מוסמך לרבנות ע"י הרבנות הראשית לישראל.
מגיל צעיר החל להכין ילדים לבר מצווה ובין בוגריו נמצאים כיום טייסים, אנשי היי-טק, אנשי תקשורת ואישי ציבור בכירים בארץ ובעולם. הוא עורך חופות וקידושין ומנהל את טקס הוצאת ספר התורה מבית עבו כבר למעלה מ- 20 שנה.

יפתיע או יפריע?

אם תשאלו את עמי דהן, שאמור לנהל את קמפיין הבחירות של חדד, התשובה היא חד משמעית ולא ניתנת לפרשנות. מבחינת דהן, שכבר הודיע על התמודדות עצמאית למועצה ועם הודעתו של חדד חבר אליו, שלמה חדד הוא ראש העיר הבא של צפת. "התושבים משוועים לשינוי. נמאס להם מהעסקנות ומהפוליטיקה הזולה, הם רוצים עיר מסודרת ונורמאלית בדומה לערים אחרות ואת זה יכול להביא רק איש אמיתי כמו שלמה חדד". אומר דהן וממשיך: "מי שמכיר אותי יודע, אני איש חוק ששירת את המשטרה והקהילה כ-36 שנים. אין בי אף רבב, לכן לא התלבטתי אם להצטרף לשלמה חדד, איש ישר ואהוד. הגיע הזמן להביא לפוליטיקה אנשי יושר ואמת, אנשי עשייה שיחזירו לתושבים את האמון בנבחרי הציבור ובכלל את האמונה שעדיין לא אבדה תקווה ואפשר לתקן את צפת". לדברי דהן, לא מעט כאלה שהתלבטו במי לבחור, בשוחט או באוחנה, הודיעו כי הכרזתו של שלמה חדד פתרה להם את הבעיה. "יש לי הרגשה שננצח כבר בסיבוב הראשון", מאמין דהן.
עוד אחד שהצהיר כי יתמוך בחדד לראשות, הוא חבר מועצת העיר המכהן, ניסים ביתן, החבר בוועדת הביקורת של האופוזיציה. ביתן, פוליטיקאי משופשף, הנחשב לחבר המועצה הוותיק ביותר בעיריית צפת, עם שלוש קדנציות רצופות אומר: "אני לא זוכר מתי היה מועמד כל כך אהוד ומקובל על הדתיים והחילונים. איש של אחווה ושלום, איש אהוב ואוהב שיכול להביא לשינוי אמיתי בעיר".
גורמים פוליטיים אחרים ציינו כי אין ספק שמדובר במהלך משמעותי שמצא את שני המועמדים האחרים לא מוכנים. על פניו נראה כי לא יהיה מנוס מסיבוב שני.

זה עם הכיפה

בשעה ששוחט ואוחנה ממשיכים לכתת רגליים ומשחרים לפתחן של חצרות הרבנים החרדים, זוכה חדד לקבלת פנים חמה ומחבקת. עבורו מדובר במגרש הביתי. הרב רפאל כהן מבכירי ש"ס, ראש מוסדות "יתד תשובה", הוא לא פחות מגיסו של שלמה חדד ואם תוסיפו את נפתלי טרבלסי פעיל מרכזי במפלגה, אז אכן מדובר בגיוס כוחות רציניים. גם בשאר החצרות מתקבל חדד בחמימות ולא פעם עלה שמו כמי שראוי להתאחד סביבו במטרה לזכות בראשות העיר. על אף שהדימוי הדתי-חרדי עלול להיות להם לרועץ, חדד וחבריו בטוחים כי "האמת הפנימית", כך בלשונם, היא שתנצח. "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו הקיים ונחייה זה לצד זה עם כבוד הדדי, מבטיח עמי דהן ומוסיף: "תהיה לנו רשימה מעורבת שתכלול את כל גווני האוכלוסייה. חילונים ודתיים, נשים, תושבים ותיקים לצד עולים חדשים, צעירים, אנשי חינוך, תרבות, אנשים רציניים שכל מטרתם להחזיר את צפת למה שהיתה, להחזיר את צפת לצפתיים", אומר דהן.

כבר 28 שנים שהוא עובד בעיריית צפת. 7 ראשי עיר עברו ושבו על פניו. בין השנים 1982-1985 שימש כעוזר בכיר לראש העיר אהרון נחמיאס. 4 שנים כיהן כראש המועצה הדתית. הוא נחשב לאורח רצוי בחצרות הרבנים ובחדרי החילוניים כאחד. הסטטוס קוו בהתגלמותו. .  חדד מצהיר על כוונתו לנהל קמפיין נקיא נטול השמצות  ללא לשון הרע וכילות ."נשכנע את כולם בטוב שבנו ביושר והנקיות .נציג תוכנית וחזון אפשריים לביצוע ונביא לבשורה גדולה לצפת.
המסע הפוליטי טומן בחובו מטען כבד של יצרים ורגשות, כאלה שעבורם יש לחספס את העור. בינתיים הוא עובר בין שכונות העיר מחוג בית לאחר, נפגש עם קרובים ורחוקים ומסמן מטרות ויעדים: "ההחלטה התגבשה אצלי עוד בשלהי הקדנציה הקודמת ויצ
אה לפועל עכשיו. הגעתי למסקנה כי המצב הקיים דורש שינוי ולצפתיים מגיע יותר. ראיתי ומקרוב מאוד מי מנהל את העיר ואיך מנהלים אותה, אני יכול לומר לכל אחד ואחת, אני המתאים ביותר עבורם", אומר חדד.
עם הכרזתו על התמודדות בבחירות לראשות העיר, יפעל חדד על פי החוק המחייב תקופת צינון של 90 יום ויודיע על יציאתו לחופשה ללא תשלום מעבודתו בעיריית צפת. וכן מרדיו קול רגע .

Exit mobile version