שמונה חודשי מאסר בפועל לראש העיר צפת לשעבר

עודד המאירי

ראש העיר צפת לשעבר, עודד המאירי, נידון היום (רביעי) לשמונה חודשי מאסר בפועל וקנס של 150 אלף שקלים. המאירי הורשע בבית משפט השלום בנצרת בעסקת טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וזיקה פרטית. לבקשת סנגורו נקבע עיכוב לגזר הדין לצורך הגשת ערעור, והמאירי צפוי לרצות את מאסרו החל מ-14 במארס.
המאירי הורשע בפעם הראשונה ב-2008 במסגרת עסקת טיעון בסעיפי שוחד, מרמה וזיקה פרטית ונגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות ללא קלון. לאחר ההרשעה חזר בו המאירי וביקש להמשיך ולנהל את המשפט, אולם בית המשפט לא אפשר זאת בטענה כי הודאתו היתה כנה. עם קבלת גזר הדין ערערו הפרקליטות וסניגורו של המאירי לבית המשפט המחוזי, והתיק הוחזר לבית משפט השלום בנצרת.
סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופט חנא סבאג, בחר להביא מדבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, שאמר כי "האיסור הפלילי על הפרת אמונים הוא מכשיר מרכזי למאבקה של החברה לשמירה על טוהר השירות והשורות, למניעת סטיות מהשורה, ולהבטחת אמון הציבור במשרתי הציבור".
סנגורו של המאירי, עו"ד אביגדור פלדמן, קבל על כך שעל אותן עובדות הורשע בהתחלה מרשו בקבלת שוחד ונגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות, ואחרי שבע שנים העבירה שונתה לקבלת דבר במרמה – ונגזרו עליו שמונה חודשי מאסר בפועל. "זה בטח לא יגביר את האמון בבית המשפט, נראה שבתי המשפט במו ידיהם פוגעים באמון הציבור בשיקול דעתם", לדבריו.
נגד המאירי הוגש ב-2007 כתב אישום בפרשת קידום פרויקט הבנייה הר-כנען בצפת. על פי כתב האישום, ניצל המאירי את מעמדו כראש עיר וכיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה של צפת, ובמסגרת זאת פעל לקידום פרויקט בנייה, לרבות מתן היתרי בנייה, מבלי לחשוף את ענייניו האישיים בפרויקט. המאירי תמך בהקמת מרכז קליטה בשטח השייך לידידו הקבלן מאיר ביטון, וכשהוקם המרכז נבנו במקום בתים על ידי חברה שהיתה שייכת בעבר להמאירי ועברה לאחיו באותה תקופה. ביטון מימן את כל הוצאות חברת הבנייה, ובכך הבטיח את קיומה בתקופה בה נקלעה למצוקה.
ביטון הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבל דבר במרמה. הוא נידון היום למאסר בפועל של חמישה חודשים, אותם ירצה בעבודות שירות בבית אבות, ולקנס של 150 אלף שקלים.

Exit mobile version