שני בתי ספר בצפת יפונו מחשש לקריסה ברעידת אדמה

שני בתי ספר בצפת יפונו מחשש לקריסה בזמן רעידת אדמה, כך הודיע היום (שני) ד"ר אבי שפירא, העומד בראש ועדת ההיגוי הממשלתית להערכות לרעידות אדמה. "אנחנו יודעים ללא צל של ספק כי תתרחש בישראל רעידת אדמה וצונאמי, השאלה היא רק מתי זה יקרה", אמר שפירא בדיון בוועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

 
על פי בחינה שערכו מומחים לרעידות אדמה, נמצא כי ישנם ברחבי הארץ כ 1500 בתי ספר המוגדרים תחת רמת סיכון גבוהה. "בישראל 100 אלף מבנים שאינם עומדים בתקן העדכני להתמודדות עם רעידות אדמה ועל כן נכון לפעול לחזק אותם באמצעות תכניות הנדסיות במסגרת פרויקט תמ"א 38", אמר שפירא.

"בכל הקשור להערכות המדינה לרעידות אדמה, בתקופה האחרונה חלה התקדמות אדירה", הוסיף ראש ועדת ההיגוי. "יחד עם זאת, ישנם עדיין פערים לא מעטים, שחלקם נמצאים באחריות האזרחים עצמם ולא רק תחת האחריות של משרדי הממשלה השונים".
 
מנכ"ל המשרד להגנת העורף, דן רונן, התייחס לרעידת האדמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר, שנמדדה בשבוע שעבר בכרתים. "קיבלנו אומנם התרעה על אפשרות לצונמי בחופי הים התיכון, אך בפועל אין היום בישראל מוקד אחד שאמון על הערכות וניהול משבר במקרה של רעידת אדמה או צונאמי".

אליעזר רוזנבאום, המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, אמר כי האחריות על ניהול בפועל של אירועי רעידות אדמה נימצא בידי אנשי משרדו. "מנגד, כל הקשור בהערכות הנדרשת לקראת אירועים מסוג זה, נמצאת בידי הרשויות השונות, כך שבפועל לא בטוח שנוכל לתת מענה על משהו שההערכות עליו לא הייתה באחריותנו".

לכתבה באתר נענע

 

 

Exit mobile version