שני חדרי ניתוח חדשים הממוגנים נגד טילים ואב"כ במרכז הרפואי זיו

בהשקעה של 13 מיליון ₪ נחנכו שני חדרי ניתוח חדשים הממוגנים נגד טילים ואב"כ במרכז הרפואי זיו

שני חדרי ניתוח חדשים וממוגנים נגד טילים קונבנציונליים ותקיפות באמצעי אב"כ החלו לפעול השבוע במרכז הרפואי זיו בצפת. עלות פרויקט ההקמה של חדרי הניתוח החדשים נעמדת בכ-13 מיליון ₪, במסגרתו ישודרגו וישופצו גם חדרי הניתוח הקיימים.

הקמתם של חדרי הניתוח הממוגנים הינם בהמשך להפקת לקחי מלחמת לבנון השנייה, במהלכה עבדו הצוותים הרפואיים במרכז הרפואי זיו בטיפולים, ניתוחים ועוד, תחת אש, תוך סיכון המטופלים ועצמם.

במלחמת לבנון השנייה טופלו במרכז הרפואי זיו 820 חיילים ו- 687 אזרחים ובית החולים אף ספג פגיעה ישירה של קטיושה.

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי מיגון בתי החולים בפריפריה הצפונית והדרומית הנתונים לאיום תמידי של טילים ורקטות הינו בעל חשיבות עליונה. "לקחי מלחמת לבנון השנייה וכן המערכה הנוכחית בדרום מוכיחים, כי ישנה חשיבות גדולה למיגון כולל של כלל בתי החולים הנמצאים בקו האש הקדמי של ארגוני הטרור. זוהי משימה שעל מקבלי ההחלטות לדאוג שתמומש במהרה, הן באישור תכניות והן בהעברת תקציבים למטרה זו. המצב בו צוות רפואי עובד תחת אש והמטופלים נמצאים בסכנה עקב מיגון חסר, הינו מצב בלתי אפשרי שאינו יכול להימשך. אני מחזק את ידי חברי בבית החולים ברזילי ובתי חולים נוספים בדרום העובדים היום תחת אש. אני סמוך ובטוח, כי הם עושים את המיטב על מנת להעניק את הסיוע הרפואי הטוב ביותר לאזרחים, למרות המצב הלא פשוט, כפי שאנו עשינו בזמן מלחמת לבנון השנייה" אומר ד"ר אמבון.

עוד מוסיף ד"ר אמבון, כי בעוד כשנה מתוכננת במרכז הרפואי זיו תחילת הקמתו של בניין חירום ממוגן שיכלול 8 חדרי ניתוח ממוגנים, יחידת התעוררות, מחלקת טיפול נמרץ כירורגי וכלל המחלקות המנתחות.  בשלב הראשון של הפרויקט, שעלותו נעמדת בכ-60 מיליון ₪, יבנו חדרי הניתוח ויחידת ההתעוררות ובהמשך יבנו המחלקות המנתחות. עלותו של הפרויקט כולו עומדת על 120 מיליון ₪, והוא צפוי להסתיים בשנת 2017.

Exit mobile version