סרטון: שריפה בבית העלמין צפת

תושבי צפת : שהמדינה תטפל בבית העלמין העתיק

אתמול (ראשון) התלקחה שריפת קוצים בבית העלמין שבצפת. למרות בקשות והתרעות חוזרות ונשנות כלקח משנים קודמות על שריפות קוצים בשטחי בית העלמין העתיק שבצפת, לא נעשה דבר.

הפעיל החברתי מר יגאל שיש שמנהל את קבוצת הפייסבוק הגדולה לעיר "צפת המצולמת-תחנה סופית" שהתריעה בפני הממונים על הנושא מבעוד מועד, החליט לפנות אל מבקר המדינה ואל האחראים לבתי העלמין במשרד הדתות בכדי לקבל תשובות.

בשיחה עם כתב צפת.נט טוען מר יגאל שיש כך:
"התרענו צילמנו שלחנו לשוקי אוחנה, למועצה הדתית, לכל העולם הגשתי. והתרענו ואמרנו, ביקשתי שיטפלו בעשבים, שינכשו ושינקו את בית העלמין, ולא מעניין אותו אף אחד בעיר הזאת, רק משכורות וכספים! לא מעניין אותם כלום.

יגאל כתב לממונים כך: "מביא לפניכם את העוולה המתמשכת והזלזול בכבוד המת אנא מכם, מבקש בשם תושבי צפת והוריהם הקבורים לטפל דחוף בנושא ולקבל הסברים מדוע לא טופלו המפגעים עד עכשיו (ניקוש, הדברה, ניקוי יסודי).

ד"ר ניסן שריפי פנה היום לשר הדתות – הרב יעקב אביטן, הרב יצחק יוסף- הראשון לציון, הרב נהוראי לחיאני – יו"ר המועצה הדתית צפת ועו"ד עודד פלוס – מנכ"ל משרד הדתות בשמם של חברי ועד הפעולה למען בית העלמין העתיק בצפת בראשותו של גבאי בית הכנסת ע"ש הרב דב מאבריטש, מר אלי אוחנה. במכתב ציין ד"ר שריפי, בין השאר, כי:

שולחינו נמנים על כל גווני הקשת החברתית והעדתית בישראל: ספרדים ואשכנזים, דתיים וחילוניים, ותיקים בארץ ועולים חדשים, אנשי ימין ואנשי שמאל, ולכולם מטרה זהה- שימורו של בית העלמין העתיק בצפת, שהוא בית העלמין היהודי המפורסם ביותר בעולם.

ודוק: בבית העלמין העתיק בצפת נטמנו גדולי העם היהודי בכל הזמנים לרבות: הנביא הושע בן בארי, התנא רבי פנחס בן יאיר, האר"י הקדוש, רבי יוסף קארו, רבי דוד בן זימרא, האלשייך הקדוש, רבי משה מיטארני, רבי אלעזר אזכרי, רבי שלמה אלקבץ ועוד.

ברם, למרבה הצער, רמת אחזקתו של בית החיים דנן היא ירודה ביותר, ואחת למספר חודשים פורצת בו שריפה המתפשטת במהירות עקב היעדר ניכוש העשבייה במקום. כך נשרפו וחוללו מאות קברים באופן בלתי הפיך,ובימי סער וסופה ניתן לראות לא אחת שרידי שלדים וגולגלות מרוצצות, הנסחפים במורד ההר, באין קבר שימנע זאת.

בהזדמנות זו חברי ועד הפעולה, מזמינים את כב' השר לסיור בשטח על מנת שיוכל להתרשם אישית מהביזיון כלפי קבריהם של גדולי ישראל, אבותינו ואבות אבותינו הקדומים.

אשר על כן, נבקש את כב' השר להשתמש בסמכותו ולהורות על העברת הטיפול השוטף בבית העלמין בצפת (הן העתיק והן החדש) לידי מדינת ישראל או זרוע מזרועותיה המסוגלת לשמר ולטפח נכס מורשת רב-ערך זה, כשם שנעשה באתר רשב"י במירון.

כך זה נראה לפני השריפה

Exit mobile version