שש וחצי שנות מאסר לנהרג שפגע במרדכי חדד אישתו ובנו

מרדכי חדד ז''לשש וחצי שנות מאסר לאהוד כדורי איש עסקים מהרצליה  שהורשע בהריגת מרדכי חדד רעייתו מירי ובנם אריאל בתאונה מחרידה לפני חמש שנים.

בני המשפחה מסרבים להתייחס לגזר הדין.

 

ראש עיריית צפת אילן שוחט אמר כי מדובר בפרשה כואבת "בני המשפחה עוסקים היום במצוות ומעשים טובים בחסד ובהנצחה אין להם ענין להתעסק עם העבר."

השופטת נחמה מוניץ  מבית משפט מחוזי בנצרת  חייבה  את כדורי גם לשלם פיצוי למשפחה בסך 80 אלף שקל ועוד 15 אלף שקל למדינה כמו כן ניפסל רישיונו של כדורי לארבע עשרה שנה.

כדורי הורשע בהריגה ובנהיגה בשכרות וכן בעקיפה בדרך לא פינוייה השופטת ציינה את סירובו לעבור בדיקת רמת אלכוהול בדם וציינה כי לכדורי עבר נקי אולם לחובתו 65 עברות תנועה.

"האדם הזה הוא רוצח שהרס משפחה שלמה", כך נשמעו הקולות בצפת,  באתו יום נורא  -.

על-פי החשד, נגרמה התאונה  במוצאי חג ראשון של סוכות  לאחר שאהוד כדורי, בן 45 מהרצליה, יצא לעקיפה מסוכנת והתנגש במכונית משפחת חדד שהגיעה ממול. המשטרה חושדת שכדורי היה בגילופין בעת הנהיגה, זאת גם כי סרב לבדיקת אלכוהול, באמצעות הנשיפון, שביקשו השוטרים לערוך לו. מבדיקת המשטרה התברר כי לכדורי יש כ-70 הרשעות תעבורה קודמות. במקביל להלווייה בצפת, הוארך בבית המשפט בנצרת מעצרו של כדורי בשמונה ימים. כדורי אמר לעיתונאים כי הוא זכאי, ו"מקווה לצאת מכל הסיפור הזה בקרוב".

התאונה אירעה בכביש 65, בין צומת קדרים לגולני, ובה היו מעורבים שלושה כלי רכב. רכבו של כדורי מסוג ב.מ.וו, יצא לעקיפה והתנגש ברכב מיצובישי של משפחת חדד שהגיע ממול. מרדכי, רעייתו ובנם נהרגו במקום. בת נוספת של המשפחה, עינת בת ה-32, נפצעה קשה ומאושפזת בבית החולים פוריה בטבריה. עינת שמעה על מות בני המשפחה רק כשעתיים לפני מסע הלווייה.

מרדכי חדד, אב לחמישה ילדים, שימש כיועץ ודובר של ראש מועצת מרום הגליל, ובעבר שימש כסגן ראש עיריית צפת. הוא נחשב למי שהביא לפיתוחם ושגשוגם של מוסדות התורה הרבים בעיר. חדד שימש גם כיו"ר המנהל החרדי, ובמסגרת זו הופקד על 21 מוסדות חינוך בהם לומדים כ-2000 תלמידים, והופקד גם על עשרות גני ילדים הפרוסים בכל רחבי העיר. אחד מהישגיו הבולטים של חדד, היה להביא להשוואה בהקצאת המשאבים של העיירה בין כלל ילדי צפת הדתיים, החילונים והחרדים.

"מרדכי היה איש ציבור בצפת והסביבה, והיה מיוחד במינו. חדד היה מראשי ש"ס בעיר ומהזן הנדיר שלא רואים כל יום. במלחמה האחרונה הסתובב בצפת וחילק מזון וציוד רב לנזקקים. מכל ירי הקטיושות הוא ניצל, אך ביום בהיר אחד הכל נגמר פתאום. כך בשנייה רק בגלל נהג לא אחראי ושיכור".אמרו חבריו

Exit mobile version