תחנת רכבת בצומת מחניים

רכבת ישראל

מול צומת מחניים מתוכננת תחנת רכבת נוספת בקו הרכבת המתוכנן לקריית שמונה. בכינוס במכון בגין בירושלים, אמר (יום ד', 14.12.16) שר התחבורה ישראל כ"ץ כי התחנה תיקרא ״צח״ר – רמת הגולן״. לדבריו, היא תשרת ותחבר את ישובי אצבע הגליל והגולן למרכז המדינה ו"תסייע רבות בהתפתחות רמת הגולן הישראלית ברוח חזונו של מנחם בגין". כ"ץ קרא "לפעול מול הממשל החדש בארה״ב להשגת הכרה אמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן". הוא אמר כי על מדינת ישראל "לקבוע יעד של 100 אלף מתיישבים ברמת הגולן במהלך השנים הבאות, ולהעמיד לשם כל את האמצעים הנדרשים".
צח"ר הם ראשי התיבות צפת, חצור הגלילית וראש פינה. זהו אזור המונה כיום אוכלוסייה של כ-40 אלף תושבים.
במסגרת הרכבת לגליל נשקלות שתי חלופות – תוואי צפת ותוואי נחל עמוד הדרומי יותר. בין היתר מתוכננות שתי תחנות רכבת לשירות צה"ל – ליד היישובים יפתח וגונן.
במסגרת האירוע לציון 35 שנה לחוק רמת הגולן במרכז מורשת בגין, שחרר שר התחבורה והמודיעין גם כמה הצהרות מדיניות, ובהן קריאה להחלת ריבונות ישראלית במעלה אדומים, בגוש-עציון, בגבעת זאב ובביתר עילית, כשם שעשה מנחם בגין ביחס לרמה. לדבריו, היום הנכון לעשות זאת בשלוש קריאות בכנסת הוא ביום שהשגרירות האמריקנית תעבור לירושלים. כמו-כן, קרא "לנהל מו״מ על הענקת סמכויות אוטונומיות לפלשתינים ביהודה ושומרון, בשיתוף מצרים, ירדן ומדינות ערביות נוספות".
"כל רעיון הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בלב הארץ – דינו להידחות על הסף. בשל היותו נוגד את זכויותינו ההיסטוריות על הארץ ובשל היותו סכנה חמורה לביטחון מדינת ישראל בעתיד", דברי כ"ץ.

Exit mobile version