תינוק סורי נולד הלילה במרכז הרפאי זיו בצפת

תינוק סורי נולד הלילה במרכז הרפאי זיו בצפת, לאם בת 26 שזו לידתה השביעית. התינוק נולד בניתוח קיסרי במשקל 2.5 ק"ג. האם, שהובאה על ידי צה"ל למרכז הרפואי זיו, סיפרה בדמעות לצוות הרפואי,

כי הוריה ואחיה נהרגו בהפצצה על כפרם, ביתם נהרס וכעת מתגוררים היא, בעלה וילדיה באוהל, מתקיימים ממעט מים ואורז ונמצאים בחשש גדול מפני ימי החורף הקרבים.

זו לידה שניה של תינוק סורי במרכז הרפואי זיו.

אתמול ביקר את הפצועים הסורים המאושפזים במרכז הרפואי זיו, שגריר האיחוד האירופי בישראל לארס פאבורג-אנדרסן שהודה למנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר אוסקר אמבון על הטיפול הנפלא שבית החולים מעניק לפצועים סורים. "התרשמתי עמוקות מן המסירות של הסגל הרפואי שאינו חוסך כל מאמץ, להעניק לפצועים רבים, מהם ילדים את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שניתן להציע. מחויבות זו לרווחתם של בני אדם אחרים, על אף השתייכותם למדינת אויב צריכה לשמש מקור לגאווה לכל הישראלים.  כולנו הזדעזענו מהתקיפה ומעוצמתה של הלחימה בסוריה. האיחוד האירופי גם התגייס להתמודד עם ההשלכות ההומניטריות הנוראיות של המשבר. רק לפני שבועיים הקצה האיחוד האירופי 85 מיליון אירו לטובת פליטים סורים ובכך הגיעה התמיכה ההומניטרית הכוללת שלנו עד כה ל- 400 מיליון אירו. כחצי מן הסכום הזה מיועד לשימוש בתוך סוריה במטרה לעזור לקבוצות חברה אזרחית להעניק שירותים בסיסיים. החצי השני ישמש כדי לעזור לירדן להתמודד עם 500,000 הפליטים הסוריים הנמצאים על אדמתה".

עד כה טופלו במרכז הרפואי זיו 177 ועדיין מאושפזים 18 ביניהם 4 ילדים מהם תינוק בן שלוש וחצי. המרכז הרפואי זיו פתח חשבון תרומות מיוחד לצורך רכישה של ציוד רפואי לחדרי הניתוח.

Exit mobile version