תכנית הבראה עבור צפת שלב א


1. מטרת ההסדר להביא את הרשות להתייעלות תקציבית בשלב הראשון, לפעול לצמצום הגרעון המצטבר, להסדיר חובות עבר ולהגדיל את בסיס ההכנסות העצמיות של הרשות המקומית.

2. הרשות מתחייבת לבצע את הסדר ההבראה במלואו כפי שמופיע במסמך זה ובנספחים המצורפים לו לרבות ביצוע צעדים להתייעלות במתן השירותים המוניציפאליים וגיבוש מתווה רב שנתי לפיתוח מקורות הכנסה של הרשות המקומית.

3. ידוע ומוסכם על הרשות המקומית שכל סיוע שתקבל ממשרד הפנים שאינו חלק מהמענק לאיזון, ובכלל זה מענקים לכיסוי גרעון מצטבר, וכן היתר אשראי או כל סיוע אחר, מותנה בעמידה בהסדר הבראה זה על כל שלביו ובהתאם ללוח הזמנים שיפורט להלן.

4. ידוע ומוסכם על הרשות כי כל תוספת מענק חד פעמית במהותה לא תגרע מיעדי ההכנסות שהוגדרו בתקציב שאושר במסגרת הסכם זה וכן לא יגרעו מצעדי ההתייעלות אותם היא מתחייבת לבצע בהסדר ההבראה. כמו כן, ייעוד הכספים התוספתיים יבוצע ע"פ הנחיות משרד הפנים הרלוונטיות
לתוספות אלו.

5. ידוע ומוסכם על הרשות כי כל תוספת מענק איזון לבסיס לא תגרע מיעדי האיזון שנקבעו בהסדר זה ובמצב של גירעון מאושר אף תופנה לצמצומו. כמו כן, במקרה של תוספת הכנסה ממשלתית יעד הגרעון השנתי וסך המענקים בתכנית יצומצמו בהתאם.

6. ידוע ומוסכם על הרשות שמשרד הפנים יעמיד בודק מטעמו לפקח על יישום הסדר ההבראה. הרשות תעמיד לרשות הבודק כל דו"ח או מסמך שיבקש לרבות דו"ח 66 שכר, לשם בקרה ופיקוח על ההסדר.

7. ידוע ומוסכם על הרשות כי משרד הפנים יעמיד לרשות חשב מלווה במהלך תכנית ההבראה ואף לתקופה נוספת לאחר סיום תכנית ההבראה של הרשות.

8. הגירעון המצטבר הכולל ימומן על פי האמור בנספח א' להלן והיקף הסכומים הכלולים בתום תכנית ההבראה לא יעלה על סך החוב המתגלגל כפי שמופיע בנספח א'. ידוע ומוסכם על הרשות כי ככל שבמהלך התכנית ימצא המשרד לנכון להפחית את סכום הגרעון המצטבר לכיסוי בעקבות ממצאים על נאותות הנתונים והיקף החובות הכלולים בגרעון המצטבר ו/או התנהלות הרשות בנוגע לבדיקת החובות והטפול בממצאים, לרבות חובות בתיק איחוד, תיעשה הפחתה במקורות לכיסוי הגרעון
המצטבר בהתאם.

9. בהתאם להסדר מתחייבת הרשות לגייס לפחות את כל סכומי המקורות, כמצוין בהצעת תקציב תכנית ההבראה, אשר עיקרי השינויים בו מופיעים בנספח ב'- 1 להלן (אבני דרך יעדים תקציביים). במידה – ויתברר במהלך שנות ההסדר כי ההכנסות שעומדות לרשות בפועל נמוכות מהאמור בסעיף זה ו/או ההוצאות עולות על האמור בסעיף זה, מתחייבת הרשות לצמצם הוצאותיה ו/או להגדיל הכנסותיה באופן שביצוע התקציב השוטף יהיה תואם ליעדי התקציב ע"פ תכנית ההבראה ומאוזן בסופה. ידוע
לרשות כי תנאים אלו הכרחיים לשם קבלת הסיוע ממשרד הפנים.

10. ידוע ומוסכם על הרשות כי תקציביה לאורך שנות התכנית יהיו תואמים לתקציבים הכלולים במסגרת תכנית ההבראה המאושרת. ככל שיידרשו שינויים בתקציבים בפועל לעומת התקציבים הכלולים בתכנית, מתחייבת הרשות במסגרת הגשת התקציב לאישור המשרד, לקבל את אישור מנהל המינהל
לשלטון מקומי להחיל את השינויים בתקציב. היה ותקציבה המאושר האחרון של הרשות ישונה באופן מהותי והרשות לא תקבל אישור לבצע התאמה בתכנית ההבראה, רשאי המשרד שלא לכבד את ההסכם ההבראה ולהימנע מהמלצה על ביצוע תשלומים בגין עמידה באבני הדרך.

11. הרשות המקומית מתחייבת שלא להגדיל את מכסת התקנים המוניציפאליים במהלך תכנית ההבראה מעבר למכסת התקנים הקיימים ערב החתימה על תכנית ההבראה אלא בכפוף למקורות תקציביים קיימים ואישור התקינה במסגרת תקציב הרשות המקומית המאושר ובאישור פרטני מאת הממונה על המחוז ובכתב. בכל מקרה תקנים ייעודיים יאוישו עד לתקינה הקבועה על ידי המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים ללא צורך באישור המשרד ובכפוף לתקצוב המשרה בתקציב הרשות המקומית המאושר וקבלת אישור החשב המלווה. מעבר לבדיקה התקציבית, ייבחן המשרד בכל הגשת בקשה לאישור איוש משרה חדשה מוניציפאלית אף את הצורך הארגוני באיוש משרה זו וכן את נוסח המכרז המבוקש בהתאם לקבוע באוגדן תיאורי התפקידים המפורסם באתר משרד הפנים, ובתיאום מול אגף בכיר בקרת הון אנושי. במשרה המזכה בחוזה אישי או במשרות ניהול, יידרש גם אישור מקדים של אגף בכיר בקרת הון אנושי יובהר כי ככל שלא נמצאו המקורות התקציביים למימון המשרה לא תוכל – הרשות המקומית להגיש את הבקשה לממונה על המחוז או לאייש את המשרה בפועל.

12. הרשות מתחייבת כי לא תחתום על הסכמים עם העובדים ושלא להעלות שכר לעובדים המועסקים ברשות המקומית מעבר למחוייב בהסכם הקיבוצי (כדוגמת הקצאת שעות נוספות, כוננויות, רכב וכיוצ"ב) אלא רק בנסיבות מיוחדות ובאישור בכתב של ועדה הפנימית המוקמת לעניין זה: גזבר הרשות המקומית, יועמ"ש הרשות המקומית, מנכ"ל/מזכיר הרשות המקומית, מנהל יחידת ההון האנושי והחשב המלווה של הרשות המקומית. יובהר כי ככל שלא נמצאו המקורות התקציביים למימון תוספת השכר לא תוכל הרשות המקומית לבצע זאת בפועל.

13. העסקת עובדים בחוזים אישיים או קידום שכר יתאפשרו במקרים בהן קיימת הצדקה לכך, וככל וקיים מקור תקציבי לכך, וזאת רק לאחר שהתקבלה המלצה חיובית מגורמי המשרד (מחוז, אגף בכיר בקרה וכלכלה והחשב המלווה) והרשות עומדת באבני הדרך שנקבעו במסגרת תכנית ההבראה. אישור העסקת העובד בחוזה אישי או קידום השכר יהיו בכפוף לקבלת אישור פרטני בכתב של אגף בכיר בקרת הון אנושי וזאת לאחר שהתקבלו המלצות חיוביות וכלל המסמכים הרלוונטיים לאישור האגף.
אין באמור כדי להתחייב על אישור גורף של כלל המשרות בהעסקה בחוזה אישי, אלא אישור העסקה בחוזה אישי או קידום שכר ייבחן לגופה של המשרה ובהתקיים כלל התנאים שלעיל.

14. הרשות מתחייבת לפעול לעמידה ביעדים אשר נקבעו בתכנית ההבראה כמפורט בנספח ב'- 2 להלן (אבני דרך יעדים נוספים). כמו כן הרשות מתחייבת לפעול לעמידה ביעדים עיקריים כדלקמן לאורך – תקופת התכנית ובכלל ומצהירה כי מתווה התכנית בנוי כך שהוא כולל צעדים ליישום היעדים העיקריים:

14.1. יעדי הגירעון והאיזון\יעדי גבייה בהתאם לשיעורי מינימום שעורי המינימום יוגדרו – בהתאם לשעורי הגבייה עפ"י החלטת ממשלה 2899 אשר מגדירה את יעדי הגבייה. הרשות מתחייבת לעמוד בשיעורי הגבייה כאמור.

14.2. חיוב לפי תעריפי המינימום ככל שתעריפי הארנונה הינם נמוכים מהתעריף המזערי הקבוע – בתקנות הסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות מקומיות)- 1993 , הרשות מתחייבת בזאת להעלות תעריפים אלו לפחות לתעריף המזערי הקבוע בתקנות (במקרים אלו לא נדרש אישור שרי הפנים והאוצר להעלאת תעריף הארנונה).

14.3. העלאת תעריפי ארנונה / עדכון תעריפי ארנונה: במהלך תקופת התכנית ובמידה והרשות לא תצליח להגיע לאיזון יקודם מתווה עדכון רב שנתי לתעריפי הארנונה במטרה להגדיל את – בסיס ההכנסות העצמיות של הרשות המקומית תוך צמצום הפער בין תעריפי הארנונה ברשות המקומית לבין התעריפים הקבוצתיים כפי שנקבעו בקווים המנחים בארנונה לשנת 2024 ולשנת 2025 .

14.4. ביטול הנחות לא חוקיות הרשות מתחייבת לבטל את ההנחות הלא חוקיות ולהכלילן בבסיס – התקציב השוטף.

14.5. גביית חובות נבחרים ועובדים בגין ארנונה ומים הרשות מתחייבת לגבות את חובות – הפיגורים מהנבחרים והעובדים ולהכליל את הגבייה בגינם בבסיס תקציב ההכנסות בתקציב השוטף.

14.6. היטלי פיתוח הרשות המקומית מתחייבת לפעול להתקנה של חוקי עזר, הטמעתם, שליחת – חיובים ואכיפתם במטרה לממן תשתיות )היטלי סלילה ותיעול, היטל מבני ציבור ברשויות ביהודה ושומרון(.

14.7. אכיפת צו המסים הרשות המקומית מתחייבת ליישם את צו המסים על כלל הנכסים – בתחום שטחה המוניציפאלי. אכיפה חלקית או סלקטיבית או שאינה מקבלת ביטוי מפורש בצו המסים תהווה אי עמידה ביעד עיקרי בתכנית ההבראה.

14.8. סקר נכסים הרשות המקומית מתחייבת לפעול לתיקוף סקר הנכסים אחת לחמש שנים, – לרבות הטמעה של ממצאי הסקר והוצאת חיובים מתוקנים לתושבים.

14.9. כניסה לתאגיד מים וביוב ככל שמדובר ברשות מקומית שמחויבת בהפעלת משק המים – והביוב באמצעות תאגיד עליה לפעול ע"פ הוראות רשות המים לשם העברת משק המים – והביוב להפעלה באמצעות תאגיד מים וביוב.

15. ידוע לרשות כי אי עמידה באחד או יותר מהיעדים העיקריים אשר נצבעו בתכנית תהווה עילה למימוש תקנות העיריות (כללים למינוי ועדה למילוי תפקיד ראש הרשות המקומית והמועצה, תשס"ד– 2004 .)

16. הרשות מתחייבת להפנות חובות פיגורים למסלול המקוצר של ההוצאה לפועל.

17. תשלום המענק או מתן היתר האשראי לכיסוי הגירעון המצטבר, יעשה בשלבים ויהיה מותנה בביצוע חלקה של הרשות המקומית, כמפורט בהסכם להסדר הבראה זה על כל נספחיו. הרשות המקומית מחויבת בנטילת ההלוואות והצגת אסמכתאות לכך שההלוואות שאושרו במסגרת תכנית ההבראה מומשו באופן מלא לכיסוי הגרעון ואינה רשאית לפעול למימוש צד המענקים בלבד.

18. ידוע ומוסכם על הרשות תשלום הכספים על חשבון המענק לכיסוי גרעון ומתן היתרים להלוואות לזמן ארוך יעשה בכפוף לעמידת הרשות ביעדי הביצוע התקציבי הרבעוניים ובהתאם לעמידת הרשות בביצוע פרטני של היעדים הנוספים המוגדרים לרשות אל מול פעולות הבראה והתייעלות שונים.

19. ידוע ומוסכם על הרשות כי תכנית ההבראה תהיה בתוקף עד לשנה לאחר יעד הביצוע התקציבי הרבעוני האחרון, או עד לשנה לאחר מועד התוקף האחרון של היעדים הנוספים ובלבד שהרשות התחילה לבצע יעד זה. במידה והוצבו לרשות יעדים נוספים ללא תאריך תוקף, תהיה התכנית בתוקף עד לשנתיים מתום יעד ביצוע תקציבי רבעוני אחרון.

20. הנספחים המצורפים בזה מהווים חלק בלתי נפרד מהסכם זה.

21. הסדר זה אושר במועצת הרשות ביום ___________ כמצוין בפרוטוקול הרצ"ב.

 

 

Exit mobile version