תלמידי הכיתה המדעית באמי"ת בנים צפת מאמצים קברי חיילים אלמונים

לראשונה בתולדות העיר צפת יצאו תלמידי  כיתה ז' מדעית לפרוייקט ערכי ממעלה ראשונה : " אמץ חייל אלמוני " שבמהלכו אימצו תלמידי הכיתה חלקת קברים שלימה של חללי מלחמת תש"ח שנפלו על כיבוש העיר.

אימוץ הקברים בא בעקבות המידע שהגיע לרכז החינוך הערכי לפיו קברים אלו נשארים מיותמים לאורך יום הזיכרון לחללי צה"ל הנערך מידי שנה בבית העלמין הצבאי בצפת.

תלמידי הכיתה קיבלו על עצמם את המשימה לשמר ולאמץ קברים אלו.

בלוויית רכז החינוך הערכי , המחנך ואחד המורים ירדו התלמידים בבוקר יום ראשון בברכתו ובעידודו של מנהל בית החינוך מאיר יושעי אל בית העלמין הצבאי ושם ניקו את המצבות ואת השטח שמסביב.

התלמידים עבדו בחריצות רבה ובהתרגשות . היטיב לספר את אשר חש התלמיד גבריאל סופר שעמל זמן רב על קיברו של חלל צה"ל דוד ( אודי) חסין הי"ד שנפל ביום כד' אדר התש"ח בהיותו רק בן 19 : " אני חש שאני חייב תודה על החייל שמסר את נפשו רק בכדי שאחיה כאן בצפת . נפלה לידי זכות קדושה לנקות את קברו ".

החל משעות הבוקר של יום הזיכרון כאשר יפקדו רבים מתושבי צפת יפקדו את קברי יקירהם יעמדו תלמידי הכיתה המדעית של אמי"ת בנים ליד אותם הקברים שנשכחו בחלוף השנים ובליבם תודה ואהבה לאותם חיילים שמסרו את נפשם ואת חייהם למען תקומת עם ישראל בארצו. ראש עיריית צפת אילן שוחט ברך על היזמה של בית הספר .

Exit mobile version