תרגיל התרמת דם בצפת

ביום א' הקרוב (01.04) יערוך מד"א, בשיתוף יחידת שירותי הדם של צה"ל ועיריית צפת, תרגיל רחב היקף של התרמת דם בשעת חירום * במסגרת האירוע, יתורגלו חיילי מילואים ויחידות שירותי הדם של מד"א בהתרמת דם למטרות מיוחדות

במסגרת שיתוף פעולה מיוחד בין שירותי הדם של מד"א, פיקוד העורף ועיריית צפת, ייערך ביום א' הקרוב (01.04) תרגיל רחב היקף שידמה התרמת דם בשעת חירום. התרגיל יתפרס השנה על פני יומיים, וצפוי להסתיים ביום ב' 02.04. במסגרת יומו הראשון של התרגיל, יגוייסו חיילי המילואים של יחידת שירותי הדם של צה"ל ביחידתם בשירותי הדם של מד"א בתל השומר ויעברו חצי יום אימון, לקראת הפעילות.

בשעות הצהריים, תיסע היחידה יחד עם מתרימי הדם של מד"א לעיר צפת ובשעות אחר הצהריים, יקיימו כלל המתרגלים שתי התרמות דם גדולות בעיר, בסיועו של סגן ראש העיר, הרב משה אוחיון, הצפויות לגייס למעלה מ-150 מנות. התרמה אחת צפויה להתקיים בשכונת חב"ד בעיר, ותיערך בסיועו של רב קהילת חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי ואילו התרמה שניה צפויה להיערך בקרית 'מאור חיים' בצפת, בסיועו של הרב זאב שבו, רב בית הכנסת מאור חיים.

ביומו השני של התרגיל, יערכו כלל הכוחות התרמות דם גדולות, הן ברחבת העירייה בצפת והן ביחידות צה"ל השונות הפרוסות בצפון הארץ, דוגמת בסיס מחווה אלון, ובה"ד חיל הים בחיפה. התרמות אלה ייערכו לאורך שעות היום, החל מהשעה 09:00 ועד 15:00. לראשונה, צפויים המתרגלים כולם- הן מטעם צה"ל והן מטעם מד"א, ללון במחוז הצפון של פיקוד העורף בלילה שבין שני ימי התרגיל.

מטרת התרגיל הינה לדמות מצב חירום שבמסגרתו נדרשות מנות דם רבות מאוד בזמן קצר מאוד. במד"א מציינים, כי ההיערכות והתרגול חשובים לא רק לעיתות מלחמה, אלא גם ובעיקר לטובת פעילות נכונה ויעילה בעיתות אסון, פיגועים או אירועים רבי נפגעים.
רמ"ג אלי בין, מנכ"ל מד"א: "חשיבותו הרבה של התרגיל השנה, אינה נמדדת רק בתרגול התרמות הדם הגדולות לקראת שעת חירום, אלא גם בעובדה שהתרגיל נערך בסמוך לחג הפסח, שבו – כמו ברבים מחגי ישראל- אנו צופים מחסור במנות דם. אני קורא לציבור- הן בעיר צפת והן ברחבי הארץ- להתעדכן באתר מד"א ולהגיע לתרום בהמוניהם בכל נקודת התרמה, על מנת שנוכל להמשיך ולהציל חיים גם במהלך ימות החג".

Exit mobile version