"נתיבי צדיקים": 21 מיליון שקל יושקעו בהפיכת צפת לאזור תיירותי רוחני-מיסטי

ועידת הגליל 2009 שתתקיים היום, ה-13 באוקטובר בכפר בלום שבגליל העליון, תעמוד השנה בסימן עידוד וחיזוק ההתיישבות בגליל וההשכלה הגבוהה. הנושאים שיידונו בוועידה כוללים פיתוח אזורי תעשייה ותשתיות, הפוטנציאל של הכלכלה הערבית ואת אחת התוכניות שאמורות לחולל תפנית בתיירות לגליל – "נתיבי צדיקים".

לדברי טלי עומר, מנהלת פרויקטים ברשות לפיתוח הגליל, מטרת התוכנית היא למצב את מרחב צפת-מרום גליל וחצור הגלילית כמרחב של פנאי ותיירות בדגש מיסטי-רוחני ו"ניסיון לשלב את הדת, ההיסטוריה והתרבות למוצר תיירותי מוביל, כמו ברומא, בפירנצה וביוון, שעושות כסף ממשאבים שקיימים מהעבר".

התכנית המקיפה שתוכננה על ידי המשרד לפיתוח הגליל והנגב, הרשות לפיתוח הגליל וקק"ל, פועלת לקידום התיירות באזור באמצעות טיפול במספר נושאים בו זמנית, ביניהם פיתוח מוקדי התיירות באזור הכולל פיתוח צירים המובילים לקברות הצדיקים. כל אלה על רקע המגמה התיירותית לעלייה לקברי צדיקים שמאופיינת הן בתיירים מהארץ והן מחו"ל.

המבקרים יקבלו מענה תיירותי משלים של לינה, הסעדה, אירועי תרבות ועוד; פיתוח אתרים טבעיים, פיתוח המורשת התרבותית וההיסטורית של האזור ועידוד מיזמים פרטיים שייצרו מקומות עבודה חדשים ותרומה כלכלית לאזור.

על מנת לחולל שינוי ולאפשר עידוד אמיתי של היזמות העסקית באזור, הוקם פורום בין-משרדי, שמאגד את כל משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים פרטיים, שמטרתו להקל על היזמים בביצוע מהיר יותר של התהליכים הפרוצדורליים וקבלת האישורים הנדרשים להוצאת היוזמות לפועל. בין ההשקעות המתוכננות בין השנים 2010-2012 בהיקף של 21 מיליון שקל, נמנות שידרוג קברי צדיקים (שלב א') ב-2.4 מיליון שקל ומחנה קמפינג ביער ביריה ב-3 מיליון שקל.

לאחר שהפרויקט יוצג במושב "מנופי צמיחה בגליל" במסגרת הוועידה, תיערך הצבעה של הקהל לבחירת הנושא שבעיניו צריך לקבל תשומת לב ניהולית ועדיפות במשאבים. בוועידה, אשר בראשה עומד המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, ישתתפו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר הביטחון, אהוד ברק; שר האוצר, יובל שטייניץ; ראשי עיריות מעלות תרשיחא, נצרת וחיפה, התעשיין סטף ורטהיימר ועוד תעשיינים, אנשי עסקים ואנשי אקדמיה שפועלים בגליל.

Exit mobile version