מערכות המשוכללות למדידת סוכר הותקנו בזיו צפת

חולי הסוכרת בגליל הראשונים בארץ שחוברו

למערכת המשוכללת בעולם של מד סוכר -"פריסטייל נביגטור"

מרכז רפואי זיו בצפת

חיבור ראשון של חולי סוכרת למערכת המשוכללת בעולם של מד סוכר, "פריסטייל נביגטור "התבצעה במרכז רפואי זיו, על ידי ד"ר מייקל פאני, המנהל הרפואי של חברת Abbott Diabetes Care – אירופה.

מכשיר מד הסוכר "פריסטייל נביגטור" מאפשר בדיקה רציפה של רמות הסוכר בדם לאורך כל שעות היום וללא דקירות לבדיקת דם, בנוסף, כולל המכשיר המשוכלל מערכת התרעה מוקדמת המאותתת לחולה על שינויים חדים בעלייה או ירידה של רמות הסוכר.

ד"ר מייקל פאני אמר בביקורו במרפאה לסוכרת נעורים במרכז רפואי זיו, כי למערכת "פריסטייל נביגטור" קיים אישור ה- CE (משרד הבריאות של התאחדות אירופה) לשיווק המערכת באירופה וכן אישור של

ה- FDA האמריקאי (משרד הבריאות האמריקאי). עוד אמר ד"ר פאני, כי ישראל הינה אחת המדינות הראשונות בעולם בה המערכת משווקת וכאמור היחידה לסוכרת נעורים במרכז רפואי זיו בצפת היא הראשונה בארץ בהפעלתה.

ה"פריסטייל נביגייטור" הינו מד הסוכר הרציף הראשון, המודד מידי דקה את רמות הסוכר, ומעניק תוצאות מדויקות ביותר, שעל בסיסן ניתן לקבוע טיפול רפואי .

המכשיר מתאים גם לסוכרתיים שאינם משתמשים במשאבת אינסולין.

המידע שמספק המכשיר, שווה ערך ל- 1,440 בדיקות ביממה. המערכת מספקת תמונה מקיפה יותר על שינויים ברמות הסוכר לאורך כל שעות היממה ולאחר כל ארוחה. בנוסף ייחודו של מד סוכר רציף זה בכך שנדרש ביצוע של 4 בדיקות סוכר בלבד לצורך כיול, לכל 5 ימים במקום 4 בדיקות לפחות ביום. תוצאות הבדיקה מועברות, מדי דקה, לשלט אל חוטי זעיר שניתן להכניסו לכיס או לתלות על החגורה. המערכת מצוידת בחיישן שמוחלף מדי חמישה ימים.

ד"ר אורנה דלי גוטפריד, מנהלת המרפאה לסוכרת נעורים במרכז רפואי זיו אומרת, כי המערכת פשוטה לתפעול, החיישן מוצמד לזרוע או לבטן ומשדר נתונים למקלט זעיר וידידותי למשתמש, ובכך מתאפשרת קבלה רציפה של מידע הכרחי לחולי סוכרת.

ד"ר דלי-גוטפריד אומרת, כי המערכת הינה קריטית לאיכות חייהם ובריאותם של חולי הסוכרת" המערכת מאפשרת לפקח על רמות הסוכר וגם להתריע על מצבים עתידיים של ירידה ועלייה בערכי הסוכר בדמו של החולה, וכך מונעת הגעה למצבים של היפרגליקמיה והיפוגליקמיה העלולים להוות סיכון לחיי החולים. המערכת החדשנית כרוכה בפעולה פולשנית עדינה ביותר, שכמעט ואינה מורגשת. היא קלה ופשוטה לנשיאה, דבר המאפשר חיי שגרה תקינים לחולי הסוכרת" אומרת ד"ר דלי-גוטפריד.

שמרית חורי (24) תושבת ביריה, בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה, המטופלת במרפאה לסוכרת נעורים במרכז רפואי זיו אומרת: "כשהודיעה לי ד"ר אורנה דלי-גוטפריד כי נבחרתי לקבל את המכשיר החדש לא הייתה מאושרת ממני! המכשיר יקל על אורח חיי! על ידי השמאלית אני מרכיבה מכשיר קטן הקורא ערכי סוכר ומתריע על כל שינוי הדורש טיפול והתייחסות רפואית,במקום שמונה בדיקות ביום שנאלצתי לעבור. אין מאושרת ממני היום !

האגודה הישראלית לסוכרת מקיימת ביום שלישי, כנס מדעי בו יציג ד"ר מייקל פאני, מנהל רפואי מקצועי של חברת Abbott Diabetes Care את מערכת "פריסטייל נביגטור".

Exit mobile version