ישיבת מועצה ראשונה

מועצת עירית צפת החדשה התכנסה ביום ראשון בערב לישיבה ראשונה באולמי "פלטין" בעיר.
את האולם גדשו מאות מתושבי העיר שביקשו להשתתף במעמד.

הישיבה נפתחה בהדלקת נרות חנוכה ע"י ראש העיר אילן שוחט ובדברים של הרב הראשי שמואל אליהו שאיחל לראש העיר שימשיך לחייך… למרות הנטל הכבד של התפקיד.
מהישיבה נעדר ראש העיר היוצא ישי מימון שגם נמנע מכול חפיפה עם מחליפו.

בישיבה הוענקו תשורות לחברי מועצה לשעבר ונבחרה פה אחד הנהלת העירייה המורכבת משנים עשר חברים מתוך חמישה עשר חברי מועצה. בכוונת ראש העיר להרחיב את הקואליציה מקיר לקיר.

מנתונים שהציג ראש העיר לחברי המועצה עולה כי רק בשנה האחרונה זכו תושבי צפת להנחות במסים על פי חוק בהיקף של עשרה מליון שקלים. וזאת בשל מצוקה כלכלית. "אם הכסף היה בידי הכול בעיר היה נראה אחרת אבל מה לעשות שציבור גדול לא מסוגל לשלם את המסים וזכאי להנחה על פי חוק."
הוצאות העירייה באגף הרווחה עלו משש עשרה מליון שקל לעשרים וארבע בשנה האחרונה.
בצפת 40% מהתושבים רשומים ברווחה.

 

ישיבת עיריית צפת

עירית צפת הולכת לשורה של קיצוצים כואבים במהלך שנת 2009, ראש העיר הודיע כי גם הוא ובכירי העירייה יקצצו בשכרם כדי לשמש דוגמא, יהיו פיטורים במסגרת תוכנית הבראה.

בעיר צפת היום 1300 מובטלים כך שיעשה מאמץ להסדיר לכול מפוטר מקום עבודה תחליפי. ראש העיר הכריז על הקמת פורום ראשון מסוגו של צפתים לשעבר הנושאים במשרות בכירות בארץ ובעולם כדי להוות מנוף לסיוע לעיר. על פי בדיקה ראשונית שנערכה עשרות רבות של ילדי צפת נושאים בעמדות בכירות בארץ ובעולם וצפת יכולה להיעזר בהם במצוקות בהם היא נתונה. כינוס ראשון של הפורום יתקיים כבר בקיץ הקרוב.

בנושאי חנוך הודיע ראש העיר כי יזמן לשיחה אישית במשרדו כל תלמיד שנשר מהלימודים " אין מצב שתלמיד בחנוך חובה יפסיק ללמוד תלמיד כזה יזומן אלי אישית יחד עם הוריו ומנהל בית הספר לצורך פתרון הבעיה" אמר וזכה למחיאות כפיים סוערות באולם. בכוונתו לטפל גם בבריחת של תלמידים מצפת לבתי ספר מחוץ לעיר.

Exit mobile version